Proiectul, care modifică anexa 2 la OG nr.15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a celui de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, a fost adoptat cu 92 de voturi „pentru” şi 15 „împotrivă”.
„Motivul acestei iniţiative rezidă în recunoaşterea că în ultimii şase ani a crescut exponenţial numărul de abateri în acest domeniu de activitate. Considerăm că o dublare a amenzilor susţine recunoaşterea că valoarea actuală a amenzilor nu este în măsură să descurajeze fenomenul contravenţional, motiv pentru care propunem această modificare. În consecinţă, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii susţine proiectul de act normativ în forma aprobată de Guvern”, a explicat Gabor Sandor, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
La autoturisme, amenzile sunt cuprinse între 275 şi 550 de lei, la vehicule de transport persoane cu mai mult de nouă locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) şi maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) – între 3.100 şi 6.200 lei, la vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) cuantumul sancţiunilor contravenţionale porneşte de la 5.500 lei şi ajunge la 11.000 lei.
Amenzile pentru vehiculele de transport marfă cu masă totală (MTMA) mai mică sau egală cu 3,5 tone sunt cuprinse între 950 lei şi 1.900 lei, cele cu MTMA mai mare de 3,5 tone şi mai mică sau egală cu 7,5 tone între 3.100 şi 6.200 de lei. În cazul vehiculelor de transport marfă cu MTMA mai mare de 7,5 tone şi mai mică de 12 tone amenda prevăzută este între 5.500 şi 11.000 lei, iar pentru cele cu MTMA mai mare sau egală cu 12 tone cu maximum trei axe (inclusiv) – între 7.100 şi 14.200 lei. Dacă MTMA este mai mare sau egală cu 12 tone cu maximum patru axe (inclusiv), amenda va fi de 11.900 – 23.800 lei.
Proiectul a fost transmis Camerei Deputaţilor, for decizional în acest caz. AGERPRES