Raiffeisen Bank îşi consolidează rolul de facilitator în tranziţia către o economie verde şi o comunitate sustenabilă, prin integrarea principiilor sustenabilităţii în întreaga activitate a băncii, potrivit unui comunicat remis vineri AGERPRES.
În ianuarie 2021, Raiffeisen Bank International a devenit semnatar al Principiilor ONU pentru Banking Responsabil, un cadru unic pentru o industrie bancară sustenabilă.
Raiffeisen Bank România şi-a reafirmat în 2021 angajamentul pentru banking responsabil şi de impact pentru mai mult de 2.2 milioane de clienţi persoane fizice, aproape 100.000 de clienţi IMM şi peste 6000 de clienţi companii, îmbunătăţind constant oferta de produse şi servicii în direcţia unei bănci digitale cu componentă umană.
„În activitatea noastră de zi cu zi pornim în minte cu gândul că vrem să oferim „Banking aşa cum trebuie”, un angajament care presupune gândire pe termen lung şi un bun echilibru între activitatea economică profitabilă şi grija faţă de mediu şi faţă de comunităţile din care facem parte. Aşa că ne-am asumat rolul de facilitator în tranziţia către o economie verde şi o comunitate sustenabilă: ne-am orientat spre finanţarea companiilor şi proiectelor sustenabile şi spre susţinerea proiectelor comunitare, în special cele dedicate zonei de educaţie financiară şi antreprenorială. De asemenea, am îmbunătăţit procesele interne pentru a reduce impactul asupra mediului şi am creat noi oportunităţi pentru dezvoltarea unui mediu de lucru divers şi incluziv pentru colegii noştri.”, a declarat Corina Vasile, Director de Comunicare şi Sustenabilitate Raiffeisen Bank România.
Potrivit sursei citate, sustenabilitatea şi digitalizarea sunt puncte esenţiale pentru Raiffeisen Bank în următorii ani, pentru atingerea unor obiective setate pe dimensiunile ESG atât la nivel de grup, cât şi în context internaţional.
„Obiectivul Uniunii Europene de a atinge neutralitatea din punct de vedere climatic până în anul 2050 accentuează nevoia de investiţii masive şi mobilizare de capital către sectoarele care pot asigura o tranziţie rapidă şi eficientă către un model economic sustenabil. Raiffeisen Bank a înţeles această nevoie, aşa că o parte dintre eforturile de sustenabilitate ale băncii s-au concentrat pe acordarea de creditări sustenabile şi pe programe dedicate clienţilor pe diverse teme legate de integrarea principiilor ESG în activitatea lor.”, se menţionează în comunicat.
Astfel, 14% din portofoliul de credite pentru companii medii şi mari reprezintă finanţări pentru proiecte sustenabile, iar 40% dintre creditele ipotecare acordate au fost pentru imobile eficiente energetic. Mai mult, Raiffeisen Bank a fost prima bancă din România care a emis obligaţiuni verzi, iar fondurile au fost utilizate pentru clădiri verzi, transport ecologic, agricultură sustenabilă.
Totodată, eforturile de digitalizare s-au concentrat pe eficientizarea proceselor şi pe facilitarea accesului clienţilor la produsele şi serviciile financiare.
În 2021, Smart Mobile, aplicaţia de banking pentru persoane fizice, a depăşit 1.000.000 de utilizatori, cu 42% mai mult faţă de sfârşitul anului 2020. Mai mult, aplicaţia oferă posibilitatea de a deveni client al băncii pe un flux 100% digital.
Raiffeisen Bank a fost prima bancă din România care, în iulie 2021, a digitalizat în totalitate relaţia cu Casa Naţională de Pensii. Ordinele de plată (OP) pentru clienţii persoane juridice au început să fie transmise exclusiv în format digital, la fel ca şi oferta de economisire. Pentru clienţii premium ai Raiffeisen Bank a fost lansat RaiConnect, un nou model bancar cu fluxuri digitale E2E, dar şi opţiunea de a avea acces la distanţă la un bancher personal.
Raiffeisen Bank continuă să fie unul dintre liderii pieţei cardurilor din România, cu peste 2,5 milioane de carduri de debit si de credit active, numărul tranzacţiilor e-commerce efectuate de persoane fizice prin intermediul acestora a crescut cu 34% în primul trimestru, fata de acelaşi interval din 2021.
Raiffeisen Bank are peste 2,3 milioane de clienţi, persoane fizice şi juridice. Banca are peste 4.600 de angajaţi, 300 de agenţii în toată ţara, 1.150 de ATM-uri din care 455 de maşini multifuncţionale (MFM-uri) şi o reţea de peste 25.800 de POS-uri. AGERPRES