Parlamentarii PSD din Iași, dar și din celelalte județe ale Moldovei, alături de ministrul PSD al Transporturilor, și-au asumat mărirea ritmului de lucru la principalele proiecte de infrastructură. Construcția de drumuri noi rapide, dar și modernizarea celor deja existente înseamnă o mai bună mobilitate, oportunități noi pentru mediul de afaceri, deci, în final, o creștere a calității vieții.
– Pentru autostrada Moldovei, A7, Ministerul Transporturilor a anunțat, recent, că au fost depuse 28 de oferte pentru construcția celor patru tronsoane ale segmentului Buzău – Focșani (82 kilometri). Totodată, au fost făcuți pași importanți pentru ca în curând să se scoată la licitație porțiunile de autostradă cuprinse între Focșani și Bacău, dar și Bacău – Pașcani. Realizarea autostrăzii Moldovei (Ploiești – Pașcani), în lungime de aproximativ 320 de km, va avea un cost estimat de aproape 26 miliarde de lei (fără TVA) și va fi finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR);
– Pentru A8, Ungheni – Iași – Tg. Neamț – Tg. Mureș documentațiile se află în diferite stadii de realizare. Responsabilii din Ministerul Transporturilor și cei ai CNAIR urmăresc evoluția săptămânal, mai ales că și în acest caz sunt propuse două segmente pentru a fi finanțate prin PNRR: Tg. Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Tg. Neamț. În acest an, ar putea fi gata studiul de fezabilitate și acordul de mediu pentru Tg. Mureș – Tg. Neamț, aceleași operațiuni urmând să fie realizate anul viitor și pentru Tg. Neamț – Iași – Ungheni;
– Drumul Tg. Frumos – Botoșani este în plin proces de modernizare. Pe diferite zone ale acestuia, s-a ajuns la etapa turnării mixturilor asfaltice. În maxim un an, toți cei 71 de kilometri ai proiectului vor fi complet reabilitați;
– Cei 42 de kilometri ai drumului Botoșani – Ștefănești sunt acum în fază de șantier, modernizarea făcându-se pe baza unei finanțări de peste 200 de milioane de lei;
– Ministerul Transporturilor a anunțat că licitația pentru achiziționarea a 62 de trenuri electrice de scurt parcurs a fost deblocată. Lotul 1 (Est) – include 20 de trenuri care vor deservi municipiile București, Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău, Iași și Suceava;
– Au fost deblocate lucrările la varianta ocolitoare a orașului Bârlad. Această investiție este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare și are o valoare de peste 186 milioane de lei;
– Se execută foraje geotehnice în cadrul studiului de fezabilitate pentru drumul expres Bacău – Piatra Neamț;
– Podul suspendat Brăila – Tulcea, care va înlesni transportul de mărfuri și de persoane pe ruta Moldova – Dobrogea, a ajuns la un stadiu fizic de execuție de aproape 65%. Podul are o lungime de 1.974 metri la care se adaugă zeci de kilometri de drum de acces și legătură. La finalizare, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii totale;
– Acum câteva zile, a fost semnat un contract în valoare de 94 milioane de lei pentru dezvoltarea Platformei Multimodale Galați, un proiect care va asigura un flux mai eficient de mărfuri în acest port. Va fi refăcută infrastructura rutieră din zona Platformei și va fi relocat un segment de cale ferată.