Doar 20% dintre moldoveni fac cumpărături online. Care bunuri sunt cele mai căutate (SONDAJ)

Moldovenii preferă mai degrabă să interacționeze cu un vânzător real decât să facă shopping navingând pe internet, potrivit unui sondaj realizat Institutul de Științe Politice și Relații Internaționale „Ion I.C Brătianu” (ISPRI) din România, Institutul pentru Dezvoltare și Inițiative Sociale (IDIS) „Viitorul” și Centrul de Investigații Sociologice și Marketing „CBS Research” din Republica Moldova. Astfel, peste 74% dintre  cetățenii Republicii Moldova nu preferă să procure bunuri online, iar 19,6% mărturisesc că recurg la cumpărăturile online uneori.

Autorii estimează că cifra comerțului online a cetățenilor din Republica Moldova este de peste 30 de miliarde de lei. Datele sondajului arată că cei mai mulți moldoveni care procură bunuri online preferă să o facă de peste hotare – 51,7%, iar 48,8% au optat pentru bunurile din țară.

În ceea ce privește modul de achitare, aproape 39% dintre cei chestionați  au spus că achită în numerar la livrare, 38,5 la sută achită cu cardul bancar la livrare, iar 20,4% – achitare online (mpay, internet banking).

Totodată, 34,3 la sută dintre respondenți au spus că suma medie pentru o achiziție online este de la 200 de lei la 500 de lei; 25,7% sunt dispuși să achite  în mediu de la 501 lei la 1.000 de lei pentru o achiziție.

Doar 5% dintre moldoveni achită în mediu pentru o achiziție de la 2.001 lei la 5.000 de lei, iar  2,8% – de la 5.001 lei la 10 mii de lei.

Printre mărfurile pe care moldovenii le procură online sunt haine și încălțăminte – 46% au răspuns că uneori, iar aproape 31% – deseori. În schimb, 21,7% susțin că nu procură îmbrăcăminte pe internet.

n schimb, moldovenii sunt reticenți în cazul procurării produselor de tutun și a băuturilor alcoolice – peste 90% au mărturisit că nu cumpără deloc aceste produse online.

Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 1106 persoane, cu vârstă de 18 ani și mai mult, în perioada 5-14 mai. Are o eroare maximală de +2.8%. (sursa:www.agora.md)