„Grindeanu tocmai dă zilele astea un recital de guvernare pesedistă: incompetenţă, tupeu, combinaţii. Şi bucureştenii suferă şi se înghesuie la metrou din cauza lui. Ultima piatră aruncată în baltă e despre subvenţia metroului bucureştean. Problema reală e cât de mare a ajuns subvenţia din cauza creşterilor necontrolate de salarii şi a angajărilor făcute de PSD şi PNL la metrou. (…) Grindeanu a lăsat pur şi simplu metrourile să iasă din circulaţie. Ditai vicepremierul şi numărul 2 pesedist. Şi acum se răsteşte la bucureşteni, în loc să rezolve problema. Dă-ţi demisia, Sorine, e mai bine pentru toată lumea!”, a scris Drulă, miercuri, pe Facebook.
El a menţionat că, în 2016, subvenţia anuală pentru Metrorex era de 315 milioane lei, iar în bugetul pe 2022 a ajuns la 818 milioane lei.
„Peste câteva zile, la rectificare, vor mai adăuga sute de milioane (Metrorex a cerut +700 de milioane)”, a susţinut fostul ministru al Transporturilor.
În opinia lui, s-a ajuns în această situaţie ca urmare a măririi de salarii şi a angajărilor. Potrivit lui Drulă, în anii de guvernare PSD, respectiv 2017, când premier era Grindeanu, salariile la Metrorex au crescut cu 33%, în 2018 cu 20%, iar în 2019 cu 18,5%. În 2020, an de guvernare PNL cu Lucian Bode la minister, salariile au crescut cu 18%, deşi Metrorex din primăvara acelui an era într-o situaţia financiară „gravă” şi nu-şi mai putea plăti dările, a mai susţinut Cătălin Drulă. El a completat că, în 2021, când USR deţinea portofoliul Transporturilor, salariile la Metrorex nu au crescut, iar un an mai târziu cu Grindeanu ministru acestea s-au majorat cu 7,5%.
În ceea ce priveşte numărul salariaţilor, liderul USR a afirmat că, în 2016, compania avea în jur de 4.200 de angajaţi, iar la începutul lui 2021 – 5.700, în creştere cu 35%. La finalul lui 2021, a menţionat Drulă, mai erau doar 5.000 de angajaţi în plată (scădere de 12%), în timp ce în 2022 au reînceput angajările cu o ţintă prevăzută de 5.861 salariaţi (creştere de 17%).
„Cifrele arată realitatea guvernărilor PSD: dăm tunul şi fugim. Ceea ce sunt convins că-şi doreşte şi Grindeanu. Să scape de responsabilitate. Nu trece ziua fără să auzim că el nu răspunde nici de metrou, nici de autostrăzi, nici de trenuri. După mai bine de 9 luni, mă aşteptam să înţeleagă despre ce e vorba în a fi ministrul Transporturilor din România. Dar degeaba”, a transmis preşedintele USR. AGERPRES