Firme din România, Turcia și Ucraina, interesate de construcția celor trei loturi ale Autostrăzii Bacău – Pașcani

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat miercuri, într-o postare pe rețele de socializare, că pentru construcția celor trei loturi ale Autostrăzii Bacău – Pașcani, în lungime totală de 77,39 de kilometric, au fost depuse 23 de oferte.

Pentru Lotul 1 (Săucesti-Trifești), cu o lungime de 30,3 kilometri și o valoare de construcție estimată la 2,04 miliarde de lei (fără TVA), au fost depuse șapte oferte, de la firme și asocieri de firme din România, Turcia și Ucraina, pentru Lotul 2 (Trifești-Gherăești) -cu o lungime de 18,99 kilometri și o valoare estimată de 1,60 miliarde de lei (fără TVA), s-au depus opt oferte, de la  constructori și asocieri de firme din România, Turcia și Ucraina, iar pentru Lotul 3 (Mircești -Pașcani), cu o lungime de 28.09 kilometri și o valoare estimată de 2,21 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte opt constructori și asocieri de firme din România, Turcia și Ucraina.

Construcția Autostrăzii Bacău – Pașcani este finanțată prin Planul Naționale de Redresare și Reziliență (PNRR) și are o valoare totală estimată la 5,85 miliarde de lei (fără TVA), iar perioada de execuție prevăzută în contract este de 30 de luni.

Pe întreaga autostradă urmează să fie construite: 112 poduri, pasaje, viaducte și structuri casetate,  9 noduri rutiere, 4 (2 pe sens) parcări securizate, 50 de spații de servicii prevăzute inclusiv cu zone pentru încărcarea autovehiculelor electrice, precum și un Centru de Întreținere și Coordonare care va avea și rol monitorizare și informare.

Pe întreaga lungime a autostrăzii vor fi plantate 140 de hectare de perdele forestiere cu rol anti-înzăpezire.