România participă la târgul imobiliar Expo Real Munchen

Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK România) organizează şi anul acesta, în perioada 4-6 octombrie, standul comun al României la Expo Real Munchen, cel mai mare târg din Europa pentru proiecte imobiliare şi investiţii, potrivit unui comunicat remis miercuri AGERPRES.

„Este o ocazie pentru cele opt companii din domeniul imobiliar şi şase autorităţi locale participante să interacţioneze direct şi eficient cu ceilalţi expozanţi, să găsească viitori parteneri de afaceri, să afle şi să se inspire din tendinţele pieţelor imobiliare, de investiţii şi financiare şi nu în ultimul rând să-şi sporească vizibilitatea. În ultimii cinci ani, România a ocupat mereu un loc în topul celor zece expozanţi, depăşind ţări ca Franţa, Spania sau Italia”, se menţionează în comunicat.

Din standul României fac parte următorii reprezentanţi ai autorităţilor locale în căutare de investitori: Primăria municipiului Galaţi, Maramureş Business Park, Primăria municipiului Reşiţa, Agenţia pentru Dezvoltare Regională Centru şi Consiliul Judeţean Suceava.

„AHK România organizează standul comun al României din 2012. Am început modest, cu trei-patru expozanţi, dar cu mult entuziasm şi cu visul de a pune România pe harta imobiliară a lumii. A fost o cale lungă, cu mari eforturi şi o mulţime de provocări, dar am reuşit să le depăşim în ultimul moment şi să fim prezenţi. De atunci, expozanţii României au fost autorităţi – dar şi reprezentanţi de top ai sectorului privat, cum ar fi AFI Europe Management, Warehouses de Pauw Romania, Speedwell sau REC IMMPULS”, a afirmat Sebastian Metz, directorul general al AHK România.

În programul târgului de conferinţe de specialitate, România va fi prezentă cu dezbateri pe temele: „Investiţii în oraşele din România. Unde lucrăm şi cum trăim”, în data de 4 octombrie, şi „România, hub logistic şi industrial emergent al regiunii, în data de 5 octombrie „, ambele moderate de Gerhard Rodler, redactor-şef la „Immobilien Magazin” & Editor „Building Times,” al editurii Immobilien Magazin GmbH, şi Ionuţ Oprea, editor – „Romania’s Real Estate Guides – Market Pulse Reports”.

La ediţia de anul trecut au fost peste 19.000 de participanţi din 52 de ţări, cu standuri expuse pe o suprafaţă de 54.000 metri pătraţi. Cu o tradiţie de 24 de ani, Târgul Expo Real Munchen a devenit un eveniment consacrat de networking internaţional, locul unde se creionează proiecte de anvergură, investiţii şi finanţări transfrontaliere.

„Aici se reunesc toate verigile lanţului de valori din domeniu – de la dezvoltatori de proiecte, investitori şi finanţatori, la regiuni economice şi oraşe – transformând expoziţia într-un eveniment unic pe piaţa internaţională. Pe partea de conferinţe, programul este de asemenea, de top: peste 250 de experţi vor dezbate cu participanţii interesaţi direcţiile spre care se îndreaptă piaţa proprietăţilor, cea de investiţii şi financiară, în contextul provocărilor actuale legate de protejarea climei, crearea de locuinţe accesibile şi politica actuală a ratei dobânzii”, se spune în comunicat.

Pentru AHK România, anul aniversar 2022 stă sub semnul sustenabilităţii, o temă extrem de actuală şi care nu poate fi ignorată.

„Sustenabilitate înseamnă investiţii în educaţie, cercetare şi dezvoltare, în calitatea vieţii din oraşele şi regiunile în care trăim. Sustenabilitatea presupune, de asemenea, sisteme economice durabile care să fie acceptate şi susţinute de societate. Pe acest complex tematic dorim să ne concentrăm în AHK Sustainabilityear 2022 şi, printr-o serie de evenimente, să iniţiem proiecte ‘verzi’, să provocăm la un dialog între actorii politici, economici şi societatea civilă şi să creăm idei noi, inovatoare pentru un viitor sustenabil. Companiile germane sunt pregătite să îşi pună la dispoziţie tehnologiile de care dispun, know-how-ul şi best practice, pentru a aduce relaţiile economice bilaterale la un nou nivel”, se mai arată în document.

AHK România este reprezentanţa oficială a economiei germane şi, totodată, cea mai mare Cameră de comerţ bilaterală din România. Înfiinţată în 2002, AHK numără peste 550 de firme-membre şi oferă companiilor o platformă importantă pentru networking, schimb de informaţii şi experienţe. Prin serviciile pe care le oferă şi prin evenimentele pe care le organizează, AHK România susţine activ companiile germane la intrarea lor pe piaţa românească şi este totodată partener al firmelor româneşti interesate de piaţa germană. AGERPRES