În cadrul unei conferinţe de presă, preşedintele USR, Cătălin Drulă, a precizat că achiziţia implica bani europeni şi că au fost sesizate autorităţile care ar trebui să se ocupe de controlul fondurilor.
„Pe de o parte, Autoritatea de Management, care este prima care trebuie să facă activitatea de control. Este încălcată în mod clar directiva europeană transpusă şi în legislaţia naţională care spune că nu poţi face specificaţii tehnice pentru a restrânge concurenţa. Şi aici e caz clar de corecţii financiare şi de sesizare a OLAF. Am sesizat şi noi OLAF şi Parchetul European. Este o obligaţie pe care o are Autoritatea de Management: în momentul în care sesizează suspiciuni de fraudă, să sesizeze DLAF şi Parchetul European. I-am trimis domnului Felix Ardelean, director general care se ocupă de control, o sesizare în acest sens. De asemenea, preşedintele Autorităţii de audit din cadrul Curţii de conturi, preşedintele Curţii de Conturi, precum şi Comisia Europeană, pe doamna comisar Ferreira”, a spus liderul USR.
Drulă a declarat că prin cerinţele formulate în caietul de sarcini „toate modelele concurente” ar fi fost eliminate, prin „mici” modificări. În opinia acestuia, pentru unele cerinţe „nu există nicio explicaţie”.
„Au apărut chiar glume în spaţiul public, că mai lipsea să se ceară sigla respectivei mărci pe maşină. De fapt, nu e o glumă, e un lucru foarte serios, pentru că este un caiet de sarcini scris ca să se potrivească un singur model de maşină, vândut de prietenul preşedintelui. Sunt fonduri europene la mijloc şi acest furt trebuie anchetat. (…) De ce în caietul de sarcini maşina trebuie să aibă maxim 1.450 mm? Asta elimină doi concurenţi direcţi care au 6 mm în plus la maşină. Toate caracteristicile sunt făcute pe un singur model. Împreună cu colegii mei am făcut un studiu de piaţă. Practic, elimină toate modelele concurente sau două-trei modele care rămân sunt din cu totul altă gamă de preţ, care nu pot concura la preţ, deci este o achiziţie cu dedicaţie”, a spus Drulă.
Preşedintele USR i-a cerut procurorului-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA), Crin Bologa, să se autosesizeze în acest caz.
„Este un caz clasic, o neruşinare, este o dovadă a nivelului de impunitate la care s-a ajuns la nivelul statului român. În momentul în care îţi permiţi în halul acesta să faci un caiet de sarcini, cu dedicaţie pentru un prieten politic, înseamnă că se simt de neatins. Aici, iarăşi, apel către Ministerul Public, am văzut declaraţia domnului Bologa. Este musai să investigheze ce s-a întâmplat acolo. Regimul Iohannis a impus o reţea de furt peste România, iar preşedintele este patronul acestei hoţii şi protectorul mafiei. Uitaţi-vă cine a ajuns să apere Poliţia Română, în conferinţă de presă: un sindicalist care este anchetat penal pentru aderenţă la un grup infracţional organizat”, a susţinut Drulă.
Şeful Poliţiei Române, Benone Matei, a declarat luni că procedura de achiziţie a autospecialelor BMW pentru dotarea IGPR a fost supravegheată de Agenţia Naţională de Achiziţii Publice.
„Pe toată durata derulării procedurii de achiziţie, Poliţia Română a beneficiat de verificarea observatorilor Agenţiei Naţionale de Achiziţii Publice, care, la finalizarea evaluării, au emis ‘avizul conform necondiţionat final’ – fără de care nu era posibilă semnarea Acordului-Cadru”, a spus Benone Matei într-o declaraţie de presă. AGERPRES