Această încărcare este ‘ultima etapă dintr-o operaţiune logistică complexă, ce a constat în transportul pe cale rutieră şi pe cale ferată a unui batalion blindat spre România’, a declarat pentru AFP colonelul Samuel (identificat doar cu prenumele, armata franceză interzicând publicarea numelor de familie ale membrilor săi – n.red.), responsabilul cu logistica la comandamentul Terre Europe-Continentale din Lille (nord).
Obiectivul este întărirea misiunii sub comandament francez lansate la 28 februarie ca reacţie la ofensiva rusă în Ucraina.
Cele 13 tancuri şi ‘două echipamente de depanare din aceeaşi gamă’ – cântărind fiecare, împreună cu camionul lor remorcă blindat, în jur de 100 tone – vor parcurge ‘puţin peste 2.000 km’, adică ‘o săptămână de traseu, pe calea ferată, prin cinci ţări diferite ale Europei’, a detaliat el.
‘Sunt maşini de luptă puternice, dar (…) poziţionate într-o postură defensivă’, a precizat ofiţerul francez.
Primele convoaie, transportând vehicule blindate de luptă de infanterie (VBCI), au plecat la 18 octombrie de la baza militară din Mourmelon-le-Grand.
În total, ‘suntem pe cale să transportăm de ordinul a 150 vehicule de luptă, împreună cu tot mediul lor’, adică ‘armamente, muniţii şi echipamente’, ceea ce ‘arată locul Franţei alături de aliaţii săi din NATO’ în estul Europei, a afirmat colonelul Samuel.
Întrebat despre informaţiile din cotidianul Le Monde potrivit cărora Germania ar fi refuzat transportul acestor tancuri pe cale rutieră, obligând Franţa să închirieze trenuri, colonelul a răspuns că, ‘de la început’, armata ‘prevăzuse să utilizeze calea ferată şi calea rutieră’.
‘Opţiunea căii ferate a fost cea care a fost reţinută pentru a răspunde normelor tehnice, mai ales ale Germaniei, de greutate pe osie. Manevra logistică globală se face în timpul care a fost prevăzut’, a precizat anterior pentru AFP colonelul Pierre Gaudilliere, purtător de cuvânt al Statului Major al armatei franceze.AGERPRES