Şapte din zece companii vor oferi anul acesta beneficii de Crăciun angajaţilor, cei mai mulţi dintre angajatori optând pentru prime în bani, petreceri cu echipa şi coşuri cu produse de sezon, arată o analiză realizată de o platformă de recrutare online.
Astfel, o treime dintre aceştia au alocat un buget de peste 1.000 de lei/angajat.
Conform sursei citate, 70% dintre companiile participante la cel mai recent sondaj eJobs au declarat că anul acesta vor oferi angajaţilor beneficii extrasalariale de sărbători.
Totodată, 7,5% au răspuns ferm că nu au bugetat o astfel de acţiune, în timp de 22,5% nu ştiu încă dacă vor face sau nu ceva în acest sens. 64,3% au ales primele în bani, care reprezintă, de altfel, şi stimulentul cel mai dorit de angajaţi.
Pe de altă parte, 43% vor organiza o petrecere de final de an pentru toată echipa, iar 28,6% dintre angajatori vor achiziţiona coşuri cu produse specifice de sezon pentru toţi angajaţii.
Potrivit sursei citate, alte beneficii menţionate de participanţii la sondaj au fost voucherele şi tichetele cadou, zilele libere suplimentare, tichetele de vacanţă şi tombolele cu premii.
„A devenit o tradiţie ca finalul de an să fie marcat de angajatori cu astfel de recompense pentru angajaţi şi, chiar dacă valoarea pachetelor oferite a fluctuat de la un an la altul, a rămas un obicei de la care companiile nu au abdicat nici măcar în anii mai dificili din punct de vedere economic. Ce am observat, de asemenea, este că rămâne relativ constantă predilecţia pentru anumite tipuri de stimulente. Spre exemplu, primele în bani sunt cele mai apreciate de angajaţi şi, prin urmare, rămân şi cel mai des oferite”, a afirmat Ana Călugăru, Head of Communications în cadrul eJobs România.
Aproape o treime dintre respondenţi au declarat că valoarea pachetului de sărbători va fi de peste 1.000 de lei pentru fiecare angajat. Totodată, 25% au alocat, în acest scop, între 400 şi 600 de lei, 14,3% între 200 şi 400 de lei, 7,1% între 600 şi 800 de lei, iar 3,6% între 800 şi 1.000 de lei.
Conform sondajului, circa 21,4%, în schimb, se vor limita la un buget cuprins între 100 şi 200 de lei pentru fiecare angajat din companie.
Un sfert dintre managerii de HR şi managerii de departament care au participat la sondaj spun că bugetul pe care l-au avut anul acesta la dispoziţie a fost mai mare decât anul trecut, iar 64,3% declară că sumele alocate au rămas la fel.
„Companiile măsoară constant nivelul de satisfacţie a angajaţilor, iar unul dintre elementele pe care le urmăresc este legat de cum ar putea să crească motivaţia inclusiv folosind stimulente extrinseci, precum beneficiile. De aceea, i-am întrebat şi ce ar oferi angajaţilor, dacă nu ar avea limită de buget, astfel încât să se diferenţieze în piaţă ca un angajator dezirabil în această perioadă. 65% au pus pe primul loc salariile suplimentare pentru toţi angajaţii, iar pe locul al doilea (menţionat de 52,5% dintre manageri) se află săptămâna de lucru de patru zile, cu scurtarea programului la 32 de ore pe săptămână”, a adăugat Ana Călugăru.
Aproximativ 35% dintre ei chestionaţi au adăugat faptul că angajaţii ar dori extinderea pachetului de beneficii şi către membrii familiei, iar 30% cred că acoperirea cheltuielilor casnice ar fi un beneficiu care le-ar aduce o bilă albă în relaţia cu angajaţii şi cu candidaţii.
„Perioada sabatică, bona ori menajera plătite de companie ar fi alte două beneficii pe care le-ar oferi angajatorii români dacă ar avea un buget considerabil mai mare”, mai arată cercetarea.
Sondajul a fost realizat în luna octombrie, pe un eşantion de 120 de respondenţi – manageri de HR, manageri de departament, team leaderi şi antreprenori.
eJobs a fost lansată în 1999 şi este parte a grupului Ringier AG, compania internaţională de media localizată în Zurich, Elveţia. eJobs.ro are peste 4,8 milioane de CV-uri, peste 2 milioane de vizitatori unici pe lună şi mai mult de 300.000 de companii care au beneficiat de serviciile lor. AGERPRES