Produs de Cluj – 100% Românesc revine la Palas: creații autentice românești, produse culinare tradiționale, podoabe populare și suvenire specifice zonei Ardealului
Lumile materiale și spirituale se „îmbină” cu ajutorul produselor și creațiilor autentice, din cadrul Târgului 100% românesc – ,,Produs de Cluj”, găzduit de Palas, în perioada 30 noiembrie – 4 decembrie 2022. Meșteșuguri tradiționale, ocupații vechi de sute de ani au supraviețuit și continuă să reprezinte specificul local și să ofere publicului obiecte lucrate manual, preparate rafinate, cosmetice bio, costume populare și multe altele.
Începând de miercuri, 30 noiembrie, până duminică, 4 decembrie, în Atriumul Palas, Asociația ,,Produs de Cluj” revine cu o gamă variată de produse tradiționale. Păstrători ai unei tradiții moștenite de secole, expozanții valorifică potențialul zonei și te invită să descoperi farmecul autohton.
Te poți bucura de obiecte populare, făurite cu măiestrie de artiști entuziaști, de preparate culinare gătite cu drag după rețete vechi sau de podoabe lucrate manual după tehnici care s-au păstrat din generație în generație. Fie că vrei să reprezinți cu mândrie zona din care faci parte sau ești colecționar de veritabile mărturii artistice, portul tradițional reprezintă o variantă în care merită să investești. Pentru a completa ținuta, alege bijuterii care aduc un tribut folclorului românesc, stilizând motive populare. Din ritualul tău de frumusețe nu trebuie să lipsească lavanda, pentru că beneficiile și parfumul său te vor încuraja să (re)trăiești emoții autentice. De asemenea, adaugă listei tale de cumpărături, pentru masa festivă, bunătăți precum zacusca, gemul, turta dulce, ciocolata sau alte ,,suvenire” delicioase.
Și dacă tot ai ajuns la Palas, intră în atmosfera Zilei Naționale a României și bucură-te de ,,cadouri românești”, ascultând pe data de 1 decembrie, de la ora 17:30, concertul susținut de către micii artiști ieșeni.
Prin acțiunile sale, Asociația „Produs de Cluj” contribuie la dezvoltarea și promovarea micilor întreprinzători, în special a celor din mediul rural, asigurând reprezentarea acestora la nivel național și internațional. Pasionații de autentic și tradițional au șansa de a-și reprezenta și vinde produsele, contribuind astfel la creșterea și dezvoltarea economiei locale.