Varujan Vosganian consideră că reorganizarea ROMSILVA prin modificarea OUG 109/2011 ridică serioase semne de întrebare cu privire la motivul real pentru care se încearcă transferarea activităților economice legate patrimoniului silvic către societăți pe acțiuni sau cu răspundere limitată care ar putea fi, ulterior, privatizat. „N-aș fi crezut că după mai bine de trei decenii de la Revoluția Română și după un deceniu și jumătate de la aderarea României la Uniunea Europeană, vom mai primi ordine pentru modul în care ne administrăm patrimoniul național. Economia României este economie de piață, suntem parte a pieței interne a Uniunii Europene, iar circulația mărfurilor și capitalurilor este liberalizată. Statul este un actor economic ca oricare altul și, respectând principiile liberei concurențe, poate deține active economice pe care să le exploateze și să le introducă în circuitul economic, așa cum se întâmplă în orice stat din lume. Faptul că statul este reglementator nu înseamnă că el nu poate avea un rol economic, în condițiile în care nu oferă un avantaj direct, prin ajutoare economice sau achiziții publice, companiilor de stat.
În aceste condiții, reorganizarea ROMSILVA prin modificarea OUG 109/2011 ridică serioase semne de întrebare cu privire la motivul real pentru care se încearcă transferarea activităților economice legate patrimoniului silvic către societăți pe acțiuni sau cu răspundere limitată care ar putea fi, ulterior, privatizate. Cu atât mai mult cu cât solicitarea reorganizării ROMSILVA vine din afara țării, ceea ce un stat suveran nu trebuie să permită. Nu știm dacă această intenție legislativă are vreo legătură cu netezirea drumului României către Spațiul Schengen. Dar un lucru e cert. Administrarea bogăției forestiere a României nu este o chestiune ce ține de PNRR, adică de reconstrucția economică după pandemie, cum se invocă în expunerea de motive, căci pădurile nu s-au îmbolnăvit de. COVID, ci, eventual, de servilismul guvernanților noștri”, precizează Varujan Vosganian.