Proiectul privind catalogul electronic în şcoli, în dezbatere publică

Ministerul Educaţiei a pus în dezbatere publică un proiect de ordin de ministru privind standardele tehnice minime necesare pentru utilizarea catalogului electronic în şcolile – pilot.

Potrivit proiectului, aplicaţia de catalog online este accesibilă prin web, independent de dispozitivul utilizat: computer personal portabil, PC, tabletă sau telefon, atât pentru adăugarea înregistrărilor legate de procesul educaţional aferent, cât şi pentru consultarea notelor, a absenţelor şi a rapoartelor statistice.

Aplicaţia dispune de autentificare cu utilizator şi parolă, urmând ca în cel mai scurt timp, cel târziu în anul şcolar 2023 – 2024, să dispună, cel puţin, de un mecanism de tipul autentificare în doi factori, denumiţi 2FA. Începând cu anul şcolar 2023-2024, autentificarea de acest tip include autentificare de tip utilizator + parolă + SMS sau cod OTP prin intermediul unei aplicaţii specifice, precum authy, google authenticator, microsoft authenticator sau alte instrumente similare”, prevede proiectul.

Totodată, copiile de siguranţă ale înregistrărilor şcolare denumite backup se fac automat în momentul salvării acestora în cel puţin două surse de baze de date.

Catalogul electronic se tipăreşte, semnează, avizează şi arhivează de directorul unităţii de învăţământ la finalul anului şcolar.

„Editarea notelor/ calificativelor/ absenţelor este permisă, pe bază de acces, doar cadrului didactic responsabil de disciplină/ modul. (…) Elevii şi părinţii/ reprezentanţii legali au drept de vizualizare a catalogului electronic în baza unor date de acces prestabilite, respectiv e-mail şi parolă”, mai prevede documentul. AGERPRES