Consiliul Naţional al Elevilor: Posibilitatea de a alege Religia ca probă la Bacalaureat nu ar aduce un beneficiu real elevilor

Preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, Miruna Croitoru, a afirmat joi că posibilitatea de a alege Religia ca probă la Bacalaureat „nu ar aduce un beneficiu real elevilor” pentru că nu reprezintă un aspect unitar, având în vedere multitudinea de convingeri religioase „care nu ar trebui testate şi evaluate în această formulă”.

„Este alarmant faptul că se pune măcar în discuţie ideea de a nu respecta două dintre principiile de bază ale societăţii – diversitatea şi incluziunea. Atunci când ne referim la a încuraja participarea şcolară, facem automat referire şi la modul în care cadrul didactic asigură o atmosferă prietenoasă în sala de clasă, bazată pe acceptare, comunicare şi înţelegere. Posibilitatea de a alege religia ca probă la Bacalaureat nu ar aduce un beneficiu real elevilor, tocmai pentru că nu reprezintă un aspect unitar, ţinând cont de multitudinea de convingeri religioase care nu ar trebui testate şi evaluate în această formulă. Sau putem evalua credinţele şi valorile prin note de la 1 la 10?”, a declarat Miruna Croitoru, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, potrivit unui comunicat remis joi presei.

Introducerea posibilităţii ca elevii, pe lângă cei de la specializările teologice, să susţină examenul de Bacalaureat la disciplina Religie este criticată de către aceştia.

Potrivit CNE, România este singura ţară europeană unde opţiunea este aceea de a te retrage de la a studia disciplina Religie la şcoală, pe când în toate celelalte state există opţiunea de a alege studiul religiei ca materie şcolară.

„Acest lucru ne arată cum, în ciuda faptului că educaţia din România ar trebui să se bazeze pe un sistem laic, democratic şi independent, încă este susţinută ideea de a studia această disciplină în mod fundamental, cazurile de elevi care nu aleg să o facă fiind rare”, se mai arată în comunicat.

Totodată, Consiliul Naţional al Elevilor a precizat că susţine principiul incluziunii, al diversităţii şi al non-discriminării şcolare, privind orice fel de criteriu: rasă, etnie, sex, orientare sexuală, convingeri religioase etc.

„Este îngrijorător faptul că în România încă există dezbateri pe acest subiect, în condiţiile în care în celelalte ţări europene este înrădăcinat deja principiul diversităţii în societate, fapt ce se reflectă şi în asigurarea respectării lui şi în şcolile din respectivele state. Privim cu dezamăgire cum profesorii nu sunt încurajaţi astfel să adopte o atitudine non-discriminatorie faţă de elevi, lucru ce poate conduce inclusiv la un număr sporit de cazuri de bullying în rândul elevilor, pe acest subiect. Mai mult decât atât, veridicitatea propunerilor venite din partea cultelor religioase este contestată de CNE, luând în calcul atribuţiile acestora, care nu se află în concordanţă cu activitatea din sectorul de educaţie”, afirmă CNE.

Purtătorul de cuvânt al Bisericii Ortodoxe Române, Vasile Bănescu, a declarat miercuri că Religia este o materie opţională ca oricare alta şi poate fi inclusă între probele examenului de Bacalaureat.

Obligaţia de a promova „diversitatea sexuală” în şcoală este una „total abuzivă şi nocivă”, „ideologia de gen” care descrie ca normalitate o deviaţie psiho-somatică numită „transgenderism”, reprezentând o „artificială construcţie ideatică” în răspăr cu realitatea şi cu ordinea firii structurată de cele două sexe: masculin şi feminin, a transmis miercuri Patriarhia Română. AGERPRES