Camera Deputaţilor/Comisia pentru învăţământ reia vineri dezbaterile pe proiectul legii învăţământului preuniversitar

Comisia pentru învăţământ de la Camera Deputaţilor va relua vineri, de la ora 9,00, discuţiile pe proiectul legii învăţământului preuniversitar.

Anunţul a fost făcut joi de preşedintele comisiei, Natalia Intotero, după ce mai mulţi deputaţi din comisie, de la partidele coaliţiei de guvernare, au avut o întâlnire cu liderul grupului PSD de la Cameră, Alfred Simonis.

„Cu domnul lider s-au discutat alte aspecte vizavi de modul nostru de lucru, de timpi, în cazul în care va fi nevoie să solicităm prelungirea programului de muncă după data de 2 – 3 mai. Conform regulamentului, avem această posibilitate, având în vedere că există foarte multe amendamente. Sperăm ca până mâine să existe clarificări cu privire la punctele de vedere ale ministrului Educaţiei pe amendamentele depuse în Parlament. Nu am discutat chestiuni de formă, de fond”, a menţionat Intotero.

Ea a adăugat că la proiectul de lege privind învăţământul preuniversitar au fost depuse aproximativ 1.000 de amendamente.

„Vom continua mâine şedinţa comisiei şi vom analiza în continuare amendamentele”, a afirmat aceasta.

Natalia Intotero a menţionat că amendamentul admis joi în Comisia de învăţământ la proiectul privind învăţământul preuniversitar, referitor la diversitate, rămâne adoptat şi nu se mai revine asupra lui în viitoarele şedinţe.

Comisia pentru învăţământ a Camerei Deputaţilor a suspendat şedinţa de joi, până vineri, după o oră de dezbateri pe tema proiectului de lege privind învăţământul preuniversitar.

Şedinţa a fost suspendată după ce liderul deputaţilor PSD, Alfred Simonis, a avut o discuţie cu membrii comisiei din partidele de guvernare. Înainte de suspendarea şedinţei, membrii comisiei au parcurs trei capitole şi au adoptat un amendament.

Amendamentul aprobat a fost propus de grupul PSD şi se referă la definiţia ‘diversităţii’. Potrivit acestuia, ‘diversitatea’ reprezintă „respectarea şi valorizarea diferitelor perspective culturale, etnice, religioase, a sensibilităţii şi a empatiei, alături de întărirea şi pozitivarea imaginii de sine individuale şi colective”.

Prin acest amendament a fost înlocuit, din forma Guvernului, termenul de „identitare” cu „religioase”. Forma iniţială a acestei definiţii era: „diversitatea – respectarea şi valorizarea diferitelor perspective culturale, etnice, identitare, a sensibilităţii şi a empatiei, alături de întărirea şi pozitivarea imaginii de sine individuale şi colective”. AGERPRES