Amenajarea benzii unice (dedicate) pentru mijloacele de transport în comun pe bd. Nicolae Iorga și bd. Primăverii, de la intersecția bd. Nicolae Iorga cu șos. Națională până la intersecția bd. Primăverii cu Calea Chișinăului creează avantaje evidente pentru pasagerii autobuzelor, tramvaielor și taxiurilor.
Cu toate acestea, în prezent conducătorii auto care vin spre bd. Nicolae Iorga dinspre str. Pantelimon Halipa, pe str. Hatman Șendrea, prin pasajul Galata, sunt nevoiți să micșoreze foarte mult viteza din cauza curbelor cu vizibilitate redusă.
De asemenea, din cele două benzi de circulație aflate în pasajul Galata, doar una este utilizată pentru ieșire, cealaltă fiind destinată intrării în cartierul Galata.
Aceste împrejurări generează o aglomerare a străzilor Hatman Șendrea și Pantelimon Halipa, mai ales în orele de vârf.
Pentru a iniția noi măsuri de descongestionare a traficului rutier în această zonă, primarul Mihai Chirica a trimis către Compania Națională de Căi Ferate CFR Sa – Regionala Căi Ferate Iași o adresă prin care solicită permisiunea de a deschide trecerea la nivel cu calea ferată a Căii Galata, eventual cu semibariere comandate automat la apropierea trenului, pentru a utiliza Calea Galata ca arteră de acces în cartierul Galata și, apoi, utilizarea ambelor benzi de circulație de sub pasajul Galata ca ieșire din cartier.
În prezent municipalitatea este în curs de elaborare a documentației pentru achiziția studiului de fezabilitate necesar executării unei subtraversări a căii ferate din acea zonă.
Este important de știut că municipalitatea nu poate lua măsuri care afectează calea ferată fără avizul CFR SA!
Toate reacţiile:
52