Programul Made in Romania, lansat în 2017 de către Bursa de Valori Bucureşti, a depăşit 1.000 de companii româneşti înscrise, fiecare ediţie atingând noi recorduri la nivelul nominalizărilor. Din data de 3 iulie şi până pe 31 iulie, publicul va decide 3 dintre cele 15 companii româneşti care vor ajunge în finala celei de-a VI-a ediţii Made in Romania, prin vot pe www.investingromania.com.
„Gândit pentru antreprenori şi fundamentat pe nevoile companiilor româneşti, programul Made in Romania devine cu fiecare ediţie mai complex, oferind instrumente esenţiale în dezvoltarea susţinută a afacerilor din România. Din momentul în care sunt nominalizate în program şi până
la finalul ediţiei, companiile beneficiază de o serie de avantaje, precum participarea la workshopuri specializate, vizibilitatea oferită şi chiar participarea la podcastul Made in Romania, dedicat companiilor finaliste. Anul acesta sărbătorim pentru a şasea oară antreprenoriatul românesc alături de 50 de companii semifinaliste în program. În cadrul acestei ediţii am descoperit poveşti curajoase, care reflectă spiritul întreprinzător al românilor şi care ne motivează să gândim noi instrumente prin care să contribuim la crearea unui ecosistem antreprenorial românesc sănătos. Continuăm şi în această ediţie să punem în lumina reflectoarelor performanţele care se înregistrează la nivel local şi le urăm succes tuturor celor 50 de companii semifinaliste!”, a declarat Radu Hanga, preşedintele Bursei de Valori Bucureşti.
Cele 50 de companii semifinaliste sunt: Adrem Engineering, Aesthetic Indesign – VLAdiLA, Amber Studio, Apidava, Ascendia, Barrier, Bijuterii Argint Chic (Chic Bijoux), Bit Sentinel, Bookster, Casa Noastra (QFort), Cis Gaz, Ciserom, Coda Intelligence, Croco, Cuiul, Elbi Electric & Lighting, Eurial, Exonia Holding, Farmacia Tei, FEPRA, Ferma cu Omenie, Fiterman Pharma, FlowX.AI, French Revolution, Golden Fish, Grup Serban Holding, iFactor, Kinderpedia, Leea Toys, Lensa.ro, Life Is Hard, Linnify, Medima Health, Microgreens, mindit.io, Mobexpert, Moldovan Carmangerie, Noodle Pack, Paco Supermarket, Plimob, RDF Agricultura, Rinf Tech Outsourcing Solutions, Sano Vita, Scandia Food, Scoala Primara Questfield, Solaris Plant, Techir, Top Resorts (ATRA Doftana), Trutzi şi Tucano Coffee.
„În cei 6 ani de la lansarea Made in Romania am creat un program menit să promoveze companiile cu potenţialul de a devenit adevărate motoare ale economiei româneşti şi, cu fiecare ediţie, vedem nominalizate companii cu iniţiative care pot inova industriile în care activează sau lideri pe segmentul lor de piaţă, care inspiră trenduri şi creează precedente. Fiecare an aduce noutăţi, iar ediţia de anul acesta ne-a surprins prin noile industrii care au apărut în clasament, numărul de antreprenori care şi-au nominalizat compania, dar şi prin numărul de nominalizări venite din partea comunităţii formate în jurul acestora. Programul Made in Romania restrânge sub umbrela sa companii mature, IMM-uri dar şi start-up-uri, ceea ce ne arată potenţialul antreprenorial românesc care există în acest moment la nivel naţional şi pe care putem să îl ajutăm să crească prin intermediul programului nostru”, a declarat Adrian Tănase, directorul general al Bursei de Valori Bucureşti.
În prima etapă a proiectului Made in Romania, derulată în perioada 29 martie – 31 mai 2023, susţinători ai programului, dar şi membrii comunităţilor formate în jurul companiilor româneşti, alături de Comitetul de Nominalizare, au înregistrat un număr de 386 de nominalizări valide prin intermediul platformei www.investingromania.com. Dintre acestea, în top 3 la categoria domeniului de activitate se află, şi de data aceasta, companiile din IT&C, cu un procent de 15%, urmate de companiile din Comerţ cu 14% şi, pe locul 3, de companiile din domeniul Serviciilor, având un procent de 12%. Alte domenii care s-au remarcat prin procentul ocupat în clasament sunt Industria alimentară cu 9%, respectiv Industria prelucrătoare şi de Sănătate cu câte 8%.
La nivelul distribuţiei geografice, Bucureşti şi Ilfov ocupă un procent cumulat de 45%, urmate de Cluj, Iaşi, Suceava, Timiş, Alba Iulia şi Constanţa. În ceea ce priveşte segmentarea companiilor nominalizate, 82% sunt companii IMM, 11% Start-up-uri şi 7% Corporate.
Votul publicului va trimite direct în finală 3 dintre cele 15 companii finaliste ale programului Made in Romania, în timp ce următoarele 12 vor fi alese de către Juriul Made in Romania, format din experţi în diverse domenii ale economiei. Cele 15 companii finaliste ale celei de-a VI-a ediţii Made in Romania vor fi anunţate public, în cadrul Galei de Premiere din toamna acestui an.
Proiectul Made in Romania a fost lansat de Bursa de Valori Bucureşti în 2017, pentru a identifica şi promova companiile de top din România. Dezvoltarea platformei www.investingromania.com poziţionează Bursa de Valori Bucureşti ca fiind principalul canal de finanţare pentru antreprenorii români.
Totodată, platforma este dedicată investitorilor, consultanţilor şi, în special, companiilor cu perspective de creştere, care doresc să atragă finanţare de la investitori sau care se află în procesul de pregătire a unui plasament privat pe Piaţa AeRO sau pe Piaţa Principală. Conţinutul media pus la dispoziţie de consultanţi prin intermediul platformei sprijină companiile în implementarea de bune practici şi pregătirea afacerii pentru următorul nivel de dezvoltare. AGERPRES