Potrivit unui comunicat al Salvaţi Copiii România transmis, marţi, AGERPRES, dintre cei 3.156 de copii din familii cu dificultăţi economice şi cu părinţii plecaţi la muncă în străinătate, 300 sunt preşcolari. De asemenea, vor fi organizate tabere pentru cel puţin 1.000 de copii cu părinţii plecaţi la muncă în străinătate.
Programul „Grădiniţa estivală” se derulează din 1998, având la bază curriculumul pentru educaţia timpurie şi respectând cele domeniile de dezvoltare a copiilor. Programul se adresează copiilor de vârstă preşcolară care nu au mers la grădiniţă şi se pregătesc să intre la clasa pregătitoare sau să urmeze cursurile unor grădiniţe de stat.
În cei 25 de ani de activităţi estivale au fost sprijiniţi pedagogic şi socio-economic 16.250 de copii – 10.678 la „Grădiniţa estivală” şi 5.572 în programul de educaţie remedială estivală.
România înregistrează un procent de 15,6% al tinerilor între 18-24 de ani care au absolvit cel mult gimnaziul, deşi ţinta fixată de România, în 2010, a fost de reducere a fenomenului la 11,3% până la sfârşitul anului 2020.
Sărăcia şi riscul de excluziune socială au repercusiuni asupra şanselor copiilor vulnerabili de a obţine o medie peste 5 la Evaluarea Naţională, au punctat reprezentanţii Salvaţi Copiii România.
Neparticiparea la învăţământul preşcolar afectează disproporţionat copiii din mediul rural, rata de înscriere în învăţământul preşcolar la vârsta de 5 ani situându-se la 87,8% în cazul copiilor de la oraşe faţă de 80,9% în cazul celor de la sate.
Un procent de 79% dintre copiii romi cu vârste de până în 17 ani sunt expuşi riscului de sărăcie, iar în anul 2020, 51% dintre copiii romi cu vârste între 6 şi 15 ani au frecventat şcoli în care toţi colegii sau majoritatea lor sunt romi.
Rezultatele la Evaluarea Naţională arată disparităţile din educaţie şi corelaţia între riscul de sărăcie şi excluziune socială şi notele obţinute de copiii vulnerabili. În mediul rural, de pildă, aproape 40% dintre copii nu au reuşit o medie de 5, media naţională a celor care au luat peste 5 fiind de aproximativ 75%.
Reprezentanţii Salvaţi Copiii România solicită Ministerului Educaţiei să colecteze şi să analizeze şi date care să reflecte impactul statutului socio-economic al familiei asupra rezultatelor la testările naţionale, pentru a putea lua „măsuri adecvate de sprijin şi compensare a dezavantajelor”. AGERPRES