În perioada 5-10 iulie, în Nocera Umbra – Italia, a avut loc reuniunea transnațională a proiectului european GOOD DEEDs – ,,Digital Energy Efficiency Designers”, în care Inspectoratul Școlar Județean Iași este partener, alături de instituții din alte 5 țări: Italia, Grecia, Portugalia, Letonia, Turcia.
Astfel, fiecare partener are sarcina de a contribui la crearea unui sistem de management al cunoștințelor (Knowledge Management System) pentru a sprijini formarea continuă privind eficiența energetică digitală de la vârsta școlară şi a unui set de instrumente de formare pentru profesorii VET în vederea formării continue în domeniul eficienței energetice digitale, prin crearea platformei „Online Good DEEDs” și utilizarea acesteia pentru instruirea legată de eficiența energetică digitală.
Noutatea acestui proiect constă în faptul că a adus împreună trei sectoare diferite – instituții de învățământ, firme și autorități – pentru a identifica problemele din domeniul eficienţei energetice digitale din fiecare țară parteneră și a căuta soluții creative pentru viitor. Tehnologia digitală a oferit oportunități în lupta împotriva schimbărilor climatice și a reducerii emisiilor de CO₂. În acelaşi timp, producerea şi utilizarea, precum și transferul de date al dispozitivelor digitale provoacă mai multe emisii de CO₂ decât s-a estimat iniţial, constituind „amprenta digitală de carbon”.
Echipa ce a reprezentat România a avut în componența sa patru elevi cu vârste diferite însoțiți de un inspector școlar. Cei patru elevi – de la Colegiul Național „Emil Racoviță” Iași, Colegiul Național Iași, Liceul Tehnologic de Mecatronică și Automatizări Iași și Liceul Tehnologic Economic de Turism Iași au fost selectați pe baza performanței lor în cadrul concursului de Resurse Educaționale Deschise (RED), concurs la care au participat 9 licee din Iași.
Pe parcursul celor șase zile de activități organizate în Nocera Umbra, de Organizația European Grants International Academy (EGINA), participanții au fost implicați în multiple workshop-uri având că temă crearea de proiecte pentru susținerea consumului sustenabil și responsabil al energiei . Elevii au luat parte la realizarea de proiecte în cadrul unui concurs de tip Hackaton, colaborând în echipe diverse, formate din tineri elevi și studenți din țările participante. Aceștia au avut, de asemenea, ocazia să își prezinte munca în fața unui juriu competent și să câștige premii. Unul dintre proiectele la care elevii români au lucrat, denumit Sprout, a câștigat premiul pentru cel mai mare impact social. Echipa care l-a dezvoltat a fost alcătuită din elevi și studenți din România, Italia, Ungaria, Etiopia și Olanda.
Eficiența energetică digitală presupune implicare constantă, colectarea şi conectarea resurselor la alte resurse, precum şi partajarea lor (în acest sens a fost creată platforma „Online Good DEEDs” care va fi utilizată în instruirea legată de eficiența energetică digitală).