Compania niponă de transport maritim Kawasaki Kisen Kaisha (‘K’ Line), care operează nava, a corectat astfel informaţia furnizată iniţial de garda de coastă olandeză, conform căreia la bord se aflau doar 25 de vehicule electrice, în loc de 498 câte sunt în realitate. Firma rectificase joi şi numărul total de autovehicule, de la 2857 la 3783.
În incendiu şi-a pierdut viaţa unul din cei 23 de membri ai echipajului indian.
Garda de coastă afirma joi pe site-ul să de internet că nu se cunoaşte cauza incendiului, însă conform unui membru al echipelor de intervenţie, a cărui voce se aude pe o înregistrare difuzată de televiziunea olandeză RTL, „focul a pornit de la bateria unui automobil electric”.
Bateriile respective, de tip litiu-ion, degajă la ardere o energie dublă faţă de cele obişnuite, iar oficialităţi din domeniul maritim şi unele companii de asigurare sunt de părere că industria nu a ţinut pasul cu riscurile respective.
Autoritatea Maritimă din Panama anchetează incidentul, cu colaborarea Olandei, a precizat Comisia Olandeză pentru Siguranţă. Cargoul cu o lungime de 199 de metri continuă să ardă şi pluteşte în derivă la 17 km de extremitatea nordică a coastei olandeze, în apropiere de mai multe insule din Marea Wadden, o zonă întinsă de mlaştini şi aluviuni lăsate de maree de-a lungul ţărmurilor Olandei, Germaniei şi Danemarcei, inclusă de UNESCO în patrimoniul mondial. AGERPRES