Începând de luni, 31 iulie 2023, persoanele fizice se pot înscrie în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local.
Înscrierea persoanelor fizice în cadrul programului se realizează prin intermediul aplicației informatice pusă la dispoziție de către AFM, până pe 31 august 2023, ora 16:30, sau până la epuizarea bugetului alocat fiecărei unități administrativ-teritoriale.
În Municipiul Iași vor fi maxim 2.000 de beneficiari ai acestui stimulent financiar!
ATENȚIE Cererile depuse de dumneavoastră la Primăria Municipiului Iași, în primăvara acestui an, nu reprezintă înscrierea în Programul Rabla Local!
Pentru a participa la Programul Rabla Local trebuie să vă înscrieți pe platforma pusă la dispoziție de AFM!
Instrucțiunile privind înscrierea persoanelor fizice sunt detaliate pe site-ul AFM la următorul link: https://www.afm.ro/casare_auto_uzate.php.
Instrucțiuni detaliate sunt disponibile aici: https://www.afm.ro/…/anunt_pf_rabla_local_25.07.2023.pdf.
În cadrul unui cont pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP, iar o persoană fizică se poate înscrie o singură dată în aplicație.
Vă recomandăm să vă grăbiți să vă înscrieți! Chiar dacă programul se încheie oficial pe 31 august, alocarea financiar se termină în funcție de numărul de înscrieri și de ordinea lor. La 2.000 de înscrieri în Municipiul Iași se rage linie!
Pentru informații suplimentare vă rugăm să ne contactați la numărul de telefon 0232267582, interior 172!
Dacă aveți nevoie de ajutor pentru înscriere, vă rugăm să mergeți la Centrul de Informații pentru Cetățeni cu actul de identitate și certificatul de înmatriculare al autovehiculului, iar colegii noștri vă vor ajuta să vă înscrieți pe site-ul AFM!
IMPORTANT DE ȘTIUT!
Persoana fizică trebuie să domicilieze pe raza teritorială a primăriei unde se află în evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită finanțare.
După înscriere, AFM va transmite lista cu persoanele fizice înscrise către primăriile participante în cadrul Programului, iar ulterior, persoana fizică va transmite documentele, conform procedurii interne a primăriei care va fi publicată pe pagina de internet a acesteia.
După semnarea contractului de finanțare cu primăria, persoana fizică va casa și va radia din circulație și din evidența fiscală autovehiculul uzat și va beneficia de stimulentul pentru casare de 3.000 de lei (2.400 lei alocați din Fondul pentru mediu şi 600 lei susţinuți din bugetul local).
Beneficiarul stimulentului de casare se angajează că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.