Rata finală de promovare la sesiunea a doua a Bacalaureatului de 32,5%

Rata finală de promovare (toate promoţiile), înregistrată în a doua sesiune a examenului naţional de Bacalaureat 2023 (după soluţionarea contestaţiilor), este 32,5%, informează Ministerul Educaţiei într-un comunicat remis presei.

Astfel, se constată o majorare de 2,7% faţă de rezultatele iniţiale (29,8%).

Au promovat examenul 9.284 de candidaţi (cu 780 mai mulţi, faţă de prima afişare a rezultatelor). Dintre aceştia, 6.656 de candidaţi (rată de reuşită: 34%, +2,8% în raport cu prima afişare) aparţin promoţiei curente, iar 2.628 de candidaţi provin din promoţiile anterioare (rată de reuşită: 29,2%, + 2,4% în raport cu prima afişare).

Potrivit Ministerului Educaţiei, au fost depuse 12.031 de contestaţii, defalcate astfel: proba E)a) – 4.022, proba E)b) – 88, proba E)c) – 3.575 şi proba E)d) – 4.346. Pentru 3.874 de lucrări, notele au fost modificate (prin creştere/descreştere).

Rezultatele finale (după soluţionarea contestaţiilor) au fost afişate marţi la ora 12,00 în centrele de examen şi pe pagina web dedicată, asigurându-se anonimizarea datelor personale ale candidaţilor, în conformitate cu prevederile specifice în vigoare (Regulamentul general privind protecţia datelor – GDPR).

Nota minimă de promovare a fiecărei probe scrise este 5, iar media finală necesară pentru a promova examenul este cel puţin 6 (şase). Rata de promovare este calculată din totalul candidaţilor prezenţi, incluzând în această categorie şi candidaţii eliminaţi.

Începând cu această sesiune a examenului naţional de Bacalaureat, Ministerul Educaţiei a generalizat evaluarea digitalizată a lucrărilor, proces care a oferit o serie de beneficii semnificative comparativ cu formatul clasic de evaluare:

* au fost eliminate costurile pentru transportul lucrărilor dintr-un judeţ în altul, în vederea evaluării, implicit birocraţia aferentă (borderourile individuale de notare, precum şi cele finale au fost generate automat, odată cu finalizarea evaluării);
* a fost redus substanţial timpul de lucru destinat evaluării;
* lucrările pentru care diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori iniţiali a fost mai mare de un punct au fost transmise, în mod automat şi aleatoriu, către alţi doi evaluatori;
* a fost diminuat riscul erorii umane în privinţa calculului notei finale, a acordării altor punctaje decât cele din baremul de corectare, a introducerii notelor de pe lucrare în calculator în vederea afişării rezultatelor.

„De asemenea, în contextul derulării acestui tip de evaluare, rezultatele înregistrate la examenele naţionale vor putea fi analizate în profunzime, în funcţie de itemi şi de categorii de elevi sau şcoli cu scopul de a valorifica rezultatele evaluării în beneficiul elevilor”, afirmă sursa citată.

Lucrările se scanează în sala de examen, la sfârşitul probei scrise, în prezenţa candidatului, fiind apoi încărcate pe platforma de evaluare de către profesorii asistenţi. Secretizarea lucrării se face automat, în momentul încărcării, fără implicarea candidaţilor/profesorilor asistenţi. Ulterior, repartizarea lucrărilor se face automat şi aleatoriu, prin intermediul platformei, către doi evaluatori aflaţi în alt judeţ decât judeţul din care provin candidaţii. AGERPRES