Guvern: Ordonatorii de credite nu mai pot emite acte administrative care stabilesc drepturi salariale suplimentare

Conducătorii autorităţilor/instituţiilor publice care au calitatea de ordonator de credite nu mai pot emite acte administrative prin care să stabilească drepturi de natură salarială suplimentare faţă de cele stabilite în legislaţia specifică în vigoare, a stabilit Guvernul joi, printr-o ordonanţă de urgenţă privind unele măsuri pentru raportarea arieratelor de către instituţiile publice.

Potrivit unui comunicat al Guvernului, astfel, se reglementează şi faptul ca instituţiile publice, indiferent de modalitatea de organizare şi finanţare, nu vor mai putea raporta în categoria arierate eventualele drepturi de natură salarială, stabilite prin acte administrative emise de conducătorii acestora, suplimentare faţă de cele stabilite prin legislaţia specifică în vigoare şi contribuţiile aferente acestora, sumele respective raportându-se în categoria plăţi restante.

„Prin actul normativ se va debloca situaţia existentă în prezent în cazul unor instituţii publice, astfel încât să-şi poată desfăşura în continuare activitatea pentru care au fost create”, se arată în comunicatul menţionat.

Conform sursei citate, astfel se anulează „eventualele provizioane înregistrate în contabilitate de instituţiile publice, pentru categoriile de datorii faţă de personal, reprezentând drepturi de natură salarială, stabilite prin acte administrative emise de conducătorii acestora, suplimentare faţă de cele stabilite prin legislaţia specifică în vigoare şi contribuţiile aferente acestora, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă”. AGERPRES