Cea de-a XXI-a ediție a Expoziției „Fabricat în Moldova” se va desfășura în perioada 31 ianuarie – 4 februarie 2024

Chişinău, 27 nov. /MOLDPRES/. Cea de-a XXI-a ediție a Expoziției „Fabricat în Moldova”, cu genericul „Acasă. Autentic. Autohton” se va desfășura în perioada 31 ianuarie – 4 februarie 2024 la Centrul Internațional de Expoziții „Moldexpo”, iar organizatorii estimează că la aceasta vor participa peste 450 de companii autohtone din diferite ramuri ale economiei naționale. Camera de Comerț și Industrie (CCI) a lansat astăzi etapa de recepționare a dosarelor de participare la eveniment, iar antreprenorii pot prezenta cererile în acest sens până la data de 15 ianuarie, transmite MOLDPRES.

Președintele CCI, Sergiu Harea, a declarat astăzi că ediția curentă a evenimentului vine cu un nou concept, iar organizatorii au pregătit mai multe noutăți și surprize pentru vizitatori. „Expoziția are menirea de a susține și a promova producătorii autohtoni, de a analiza tendințele în activitatea acestora. La edițiile anterioare au participat în total circa 5500 de companii care au reușit să se dezvolte și să crească de la întreprinderi mici și mijlocii până la întreprinderi mari, care deja își exportă produsele și pe alte piețe”, a menționat Sergiu Harea.

Expoziția va fi organizată pe o suprafață de peste trei mii de metri pătrați și va cuprinde trei componente de bază: program expozițional, program de afaceri și program cultural. În Pavilionul central al Moldexpo se vor regăsi întreprinderi din domeniul agroindustrial și standuri colective ale autorităților publice locale. În pavilionul nr. 2 vor fi expuse produse ale companiilor din domeniul industriei, textil, mobilă, servicii bancare și de consultanță, structuri publice. Totodată, în pavilionul nr. 3 al Moldexpo va fi organizat „Orașul vinificatorilor”, acolo unde producătorii autohtoni vor prezenta noutățile din domeniu și produse cunoscute și apreciate deja de consumatori. Pe spațiile exterioare ale Moldexpo vor fi expuse corturi pentru comerț cu produse agricole. La această ediție, va fi organizat „Orașul meșterilor”, unde meșteri populari vor crea produse de artizanat chiar în fața vizitatorilor.

Începând cu ediția curentă, evenimentul va fi reprezentat de un nou logo – harta Republicii Moldova, înconjurată de un cerc, ce semnifică unitatea și mobilitatea antreprenorilor, autorităților și consumatorilor, pentru a dezvolta economia statului. Albastrul închis, utilizat la scrierea „Fabricat în Moldova” inspiră încredere în tot ce e fabricat în Moldova, demnitatea antreprenorilor autohtoni și inteligența consumatorilor pentru a alege produse și servicii de acasă. „Prin noul logo dorim să prezentăm aspirațiile țării pentru progres și dezvoltare. Acesta va servi drept un ambasador vizual pentru atragerea turiștilor și a investitorilor străini”, a specificat președintele CCI.

Sergiu Harea a adăugat că organizatorii estimează că la eveniment vor veni peste 60 de mii de vizitatori. Aceasta va fi vizitată de asemenea de delegații din mai multe state, inclusiv din România, Franța, Italia, Polonia, Spania și China.

România, care este principalul partener comercial al Republicii Moldova, a fost invitată să participe la eveniment cu un stand al companiilor care au inițiat  afaceri în țara noastră.

Secretarul de stat al Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare, Vasile Șarban, a specificat că Expoziția „Fabricat în Moldova” este o platformă și o oportunitate pentru producătorii autohtoni de a-și promova produsele și serviciile, de a analiza tehnologiile moderne, tendințele pieței și perspectivele de dezvoltare.

„Fabricat în Moldova” este evenimentul cu care debutează programul fiecărui an expozițional în Republica Moldova. În anul curent, la aceasta au participat peste 350 de companii, numărul vizitatorilor depășind cifra de 70 de mii. Expoziția este organizată de Camera de Comerț și Industrie, sub patronajul Guvernului țării.