Primăria Municipiului Iași a finalizat un proiect european care vizează și arhivarea digitală a documentelor

Primăria Municipiului Iași a finalizat un proiect european care vizează și arhivarea digitală a documentelor. Finanțarea a fost asigurată prin intermediul Programului Operațional Capacitate Administrativă (POCA) – Axa Prioritară 2 „Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente”. Valoarea proiectului „Îmbunătățirea capacității de planificare prin actualizarea documentelor strategice și creșterea calității serviciilor furnizate de Municipiul Iași” a fost de 3.539.179 lei.
Cea mai mare parte a sumei (aproape 2,4 milioane lei) a fost utilizată pentru implementarea unui sistem de arhivare electronică a documentelor la nivelul Primăriei Municipiului Iași. Astfel, proiectul a inclus dezvoltarea cunoștințelor și abilităților a 30 de angajați din cadrul Primăriei Municipiului Iași în domeniul planificării strategice și al politicilor publice locale și dezvoltarea competențelor și abilităților a 110 persoane din cadrul Direcției Generale Economice și Finanțe Publice Locale pentru utilizarea sistemelor informatice aferente sistemului de arhivare digitală a documentelor. Peste 220.000 de documente au fost astfel arhivate digital.
Restul sumei a asigurat actualizarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană (SIDU) a Municipiului Iași și a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) pentru Polul de Creștere Iași pentru perioada post – 2020, documente strategice pentru obținerea finanțării europene pentru proiectele din cadrul Programului Regional Nord – Est 2021 – 2027.