Curriculumul la decizia elevului din oferta școlii, dreptul la produse de igienă în școli, consiliere pentru elevii exmatriculați – printre propunerile Consiliului Național al Elevilor pentru Statutul Elevului

Introducerea curriculumului la decizia elevului din oferta școlii, drepturi și și măsuri de sprijin pentru elevii cu cerințe educaționale speciale și pentru cei cu boli cronice, dreptul la produse de igienă în școli sau dreptul la consiliere și activități remediale pentru elevii suspendați sau exmatriculați se numără printre propunerile Consiliului Național al Elevilor pentru noua formă a Statutului Elevilor. Propunerile au fost concepute ca urmare a schimbărilor produse de noua Lege a învățământului preuniversitar și au fost înaintate Ministerului Educației, anunță CNE într-un comunicat emis joi.

CNE prezintă integral propunerile sale într-o versiune proprie de Statut al Elevilor. Organizația scoate în evidență, în comunicatul menționat, principalele sale propuneri:

Principalele propuneri pentru noul act normativ sunt: 

  • „Introducerea curriculumului la decizia elevului din oferta școlii (CDEOȘ) care garantează o libertate mai mare în a alege materiile opționale studiate la clasă, inclusiv în sistem modular sau prin intermediul unor grupe de studiu constituite la nivelul unității de învățământ preuniversitar. Elevii au dreptul de a alege cel puțin una din trei opțiuni anual pentru disciplinele opționale pe care le studiază.”
  • „Acordarea sprijinului pentru elevii cu cerințe educaționale speciale (CES). În funcție de nevoile preșcolarilor și elevilor cu cerințe educaționale speciale (CES), aceștia au dreptul la un sistem de sprijin, organizat pe patru niveluri, care vizează adaptări curriculare și suport educațional. Aceștia benefiază de materiale școlare adaptate nevoilor specifice și pot susține examenele naționale, având subiecte adaptate cerințelor lor, în vederea accesibilității sporite;”
  • „Introducerea dreptului de a beneficia de produse de igienă: hârtie igienică, săpun, produse de igienă feminină etc., în mod gratuit, dar și a obligativității unităților de învățământ preuniversitar de a își desfășura activitatea în spații care respectă normele de igienă școlară, de protecție a muncii, de protecție civilă și de pază contra incendiilor sau a dezastrelor naturale;”
  • „Introducerea dreptului pentru cei cu boli cronice, boli maligne sau alte afecțiuni care necesită spitalizare, izolare sau recuperare și/sau tratament/monitorizare, de a beneficia de procese individualizate de învățare în unitatea sanitară în care aceștia sunt în tratament, în monitorizare medicală sau la recuperare, în baza programului „Școala din spital”. Acești elevi beneficiază de sprijin și pot accesa orele de curs în sistem online, după caz;”
  • „Introducerea dreptului de a avea acces gratuit la baza materială a unității de învățământ (ex. un cabinet medical și un cabinet stomatologic, o bibliotecă, un teren de sport, grupuri sanitare și laboratoare de științe, arte, cabinete pentru terapii specifice, consiliere școlară, accesul la internet și rețea WI-FI securizată etc.);”
  • „Introducerea obligației ca elevii care au fost sancționați cu suspendare sau exmatriculare cu drept de reînscriere, conform legii, ca urmare a săvârșirii unor acte de violență, să beneficieze de consiliere, intervenție psihologică și psihoterapie, precum și de activități remediale, în mod gratuit și obligatoriu în timpul programului programului școlar. Acestea se desfășoară în timpul programului în care ar fi trebuit să aibă loc cursurile. Suspendarea și exmatricularea fac parte din corelările cu prevederile LÎP, fiind deja cuprinse în actele normative superioare în vigoare.”

Sursa: www.edupedu.ro