Centrul Rezidenţial de Asistenţă şi Reintegrare Socială pentru Persoane Lipsite de Adăpost

Consiliul Local Iași a aprobat înfiinţarea Centrului Rezidenţial de Asistenţă şi Reintegrare Socială pentru Persoane Lipsite de Adăpost cu şi Fără Copii, precum și a Centrului de Zi pentru Copii Preşcolari.
Sediul Centrului Rezidenţial de Asistenţă şi Reintegrare Socială pentru Persoane Lipsite de Adăpost cu şi Fără Copii se află în structura Fundaţiei Hecuba, cu sediul în str. Sărăriei nr. 143. Acesta are o capacitate de 56 de locuri și va funcţiona cu un număr total de 11 posturi, din care unul de conducere şi 10 de execuţie.
Centrul Rezidenţial de Asistenţă şi Reintegrare Socială pentru Persoane Lipsite de Adăpost cu şi Fără Copii vizează cuplurile mame-copii din medii defavorizate, aflate la risc social.
Printre activitățile acestui proiect se menționează rezidenţa temporară cuplurilor mamă-copii, consiliere psihologică şi parentală, informare vocaţională şi profesională, îndrumare pentru formarea deprinderilor administrative şi gospodăreşti, supravegherea copiilor de către personal calificat, activităţi socio-recreative în scop terapeutic şi/sau de dezvoltare personală precum și consiliere juridică.
Direcţia de Asistență Socială din cadrul Primăriei Iași a propus și înfiinţarea unui nou centru, cu denumirea Centrul de Zi pentru Copii Preşcolari, în structura Fundaţiei Hecuba. Sediul este situat în laşi, str. Codrescu nr. 6 și are o capacitate de 60 de locuri. Aici vor funcţiona 12 posturi, din care unul de conducere şi 11 de execuţie.
Grupul ţintă este format din copii cu vârste cuprinse între 3-6 ani, proveniţi din familii monoparentale şi/sau familii în situaţii de dificultate, aflaţi la risc social, din municipiul laşi, şi părinţii acestora. eficiente pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii familiilor.
Activitățile acestui centru constau în înscrierea copiilor într-un sistem instructiv-educativ preşcolar şi stimularea psiho- cognitivă a acestora pentru achiziţionarea deprinderilor corespunzătoare fiecărei grupe de vârstă, asigurarea îngrijirii şi programului zilnic de alimentaţie şi odihnă, asistenţă medicală prin efectuarea triajului zilnic, ajutoare medicale în situaţii de urgenţă şi consilierea medicală acordată părinţilor/reprezentanţilor legali privind starea de sănătate a copiilor, monitorizarea situaţiei socio-familiale a copilului şi a evoluţiei acestuia, consiliere parentală, consiliere psihologică şi suport emoţional, informare şi consiliere privind drepturile sociale, precum și consiliere şi îndrumare în vederea integrării pe piaţa muncii şi continuării studiilor.
Ambele centre vor fi finanțate din bugetul local.