Camerele de supraveghere sunt un instrument valoros, descurajând incidentele negative şi oferind probe audio-video pentru investigarea lor, afirmă reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor, care precizează că atâta timp cât stocarea sigură a imaginilor video va fi o prioritate nu vor exista probleme.
Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a informat luni, într-o conferinţă de presă, că urmează să se modifice cadrul legislativ astfel încât şcolile să poată decide instalarea sistemelor de supraveghere video-audio pentru asigurarea pazei şi protecţiei persoanelor şi a bunurilor, precum şi ca măsură de prevenţie a actelor de violenţă.
„Din păcate, realitatea din unele unităţi de învăţământ este umbrită de incidente de bullying, hărţuire şi alte forme de violenţă, dar şi vandalism (elevii pot fi intimidaţi sau agresaţi fizic de colegi, iar bunurile şcolare şi obiectele personale pot fi deteriorate). Aceste aspecte creează un mediu nesigur şi contrar principiilor după care sistemele de învăţământ se ghidează. De aceea, Consiliul Naţional al Elevilor susţine implementarea unor măsuri care să conducă la creşterea gradului de siguranţă în şcoli. Camerele de supraveghere sunt un instrument valoros în acest sens, descurajând incidentele negative şi oferind probe audio-video pentru investigarea lor. Înregistrările pot ajuta la identificarea agresorilor, protejarea elevilor vulnerabili şi eficientizarea procesului de anchetă”, afirmă reprezentanţii CNE într-un comunicat remis presei.
Potrivit sursei citate, atâta timp cât stocarea sigură a imaginilor video va fi o prioritate nu vor exista probleme.
„Măsurile de securitate pot varia, un exemplu fiind controlul accesului, limitat la personalul autorizat, cu o justificare clară şi documentată pentru deschiderea unei anchete – considerăm că aceasta este una dintre metodele corecte de accesare a înregistrărilor. Cu siguranţă ne dorim ca organele abilitate să poată realiza o imagine clară şi de ansamblu a situaţiilor de risc la care anumite persoane din incinta şcolii au fost expuse”, afirmă reprezentanţii CNE.
CNE susţine că elevii, profesorii şi părinţii trebuie să fie informaţi „clar” cu privire la amplasarea camerelor, tipul lor, durata stocării înregistrărilor şi procedurile de acces, aspecte care „trebuie să fie reglementate corespunzător”. AGERPRES