Evaluarea naţională la finalul clasei a II-a continuă joi cu proba la Matematică şi ştiinţe ale naturii, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei.
Vineri se va desfăşura ultima probă, cea la Limbă şi comunicare (Limba română), scris-citit, pentru minorităţile naţionale.
Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a a început luni cu proba de Limbă şi comunicare (Limba română) – scris, respectiv proba de Limbă şi comunicare (Limbă maternă) – scris pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale.
Marţi, elevii claselor a II-a au susţinut proba de Limbă şi comunicare (Limba română) – citit, miercuri elevii aparţinând minorităţilor naţionale au participat la proba de Limbă şi comunicare (Limbă maternă) – citit.
Evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar (la finalul clasei a IV-a) are următorul calendar: Limba română (21 mai), Matematică (22 mai) şi Limba maternă (23 mai).
Calendarul de administrare a Evaluării naţionale la finalul clasei a VI-a are următoarea configuraţie: 28 mai – Limbă şi comunicare, respectiv 29 mai – Matematică şi ştiinţe ale naturii.
„Probele au o structură şi caracteristici de evaluare similare celor administrate în anii anteriori. Testele sunt elaborate de Centrul Naţional Pentru Politici şi Evaluare în Educaţie (CNPEE), au un format asemănător evaluărilor internaţionale şi implică un nivel mediu de dificultate”, a explicat Ministerul Educaţiei.
Durata alocată rezolvării este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la evaluarea la finalul clasei a II-a, respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat la finalul claselor a a IV-a şi a VI-a.
Testele sunt evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ de către comisiile constituite la nivelul acestora, în termen de cel mult şapte zile de la data susţinerii ultimei probe.
„Ca element de noutate pentru administrarea şi valorificarea rezultatelor înregistrate, colectarea datelor rezultate din evaluarea testelor scrise va fi realizată cu ajutorul unei noi aplicaţii digitale. Aceasta va permite, pe de o parte, colectarea datelor în condiţii de siguranţă şi de control optimizat al calităţii şi, pe de altă parte, va oferi comisiilor de evaluare acces la propriile date de evaluare ale elevilor şi va permite valorificarea rapidă şi flexibilă a acestora”, a precizat Ministerul Educaţiei.
Rezultatele individuale obţinute la aceste evaluări nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. AGERPRES