Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, apreciază că raportul OCDE „Education at a Glance” confirmă necesitatea burselor sociale şi de rezilienţă, dar şi a extinderii reţelei de creşe şi grădiniţe.
Raportul anual oferă informaţii despre starea educaţiei în cele 38 de state membre OCDE şi o serie de ţări partenere, reiese dintr-un comunicat transmis de Ministerul Educaţiei. Publicaţia conţine peste 120 de diagrame şi 180 de tabele, iar indicatorii săi reflectă: impactul învăţării asupra rezultatelor economice şi sociale, resursele financiare şi umane investite în educaţie, accesul la educaţie, participarea şi progresul, precum şi mediul de învăţare şi organizarea şcolilor.
„Publicaţiile OCDE sunt o sursă foarte importantă de date comparative pentru fundamentarea politicilor publice. Ediţia de anul acesta a raportului Education at a Glance 2024 ne confirmă necesitatea burselor sociale şi de rezilienţă, ne arată importanţa programului ‘Primul student în familie’ şi ne fundamentează eforturile de extindere a reţelei de creşe şi grădiniţe. Am convingerea că valorile indicatorilor de calitate şi echitate ai României vor continua să se îmbunătăţească, peste 3-5 ani se vor vedea rezultate aplicării noilor legi ale educaţiei şi progresul ţării noastre”, a declarat Ligia Deca, ministrul Educaţiei.
Secretarul general al OCDE, Mathias Cormann, a precizat că, deşi nivelul de educaţie şi rezultatele pe piaţa muncii s-au îmbunătăţit în multe ţări OCDE, raportul din acest an relevă că mai există „provocări”.
„Extinderea accesului la educaţie şi a calităţii acesteia va permite ţărilor să valorifice potenţialul neexploatat al grupurilor subreprezentate în beneficiul societăţilor şi economiilor lor. De asemenea, va contribui la asigurarea faptului că elevii proveniţi din familii vulnerabile pot recupera decalajul şi sunt dotaţi cu instrumentele şi competenţele necesare pentru a se adapta la nevoile în continuă evoluţie ale pieţei muncii. Cea mai recentă ediţie a publicaţiei noastre Education at a Glance oferă recomandări factorilor de decizie politică pentru a contribui la îmbunătăţirea egalităţii în ceea ce priveşte oportunităţile educaţionale prin îmbunătăţirea accesului la educaţie timpurie de înaltă calitate, soluţionarea problemei lipsei de cadre didactice şi o mai bună aliniere a sistemelor educaţionale la nevoile pieţei muncii”, a declarat Mathias Cormann.
Evenimentul naţional de lansare a raportului a avut loc marţi, în contextul lansării globale a publicaţiei OCDE. Ediţia din acest an are ca temă „Echitatea în educaţie”. Au participat Corinne Heckman, reprezentantă a OCDE, secretarul de stat în Ministerul Educaţiei Bogdan Cristescu, şi prof. univ. dr. Lucian Ciolan, prorector al Universităţii din Bucureşti. AGERPRES