Local
Scadența termenului de plată a celei de-a doua tranșe din anul 2024 pentru principalele impozite și taxe este 30 septembrie 2024

Scadența termenului de plată a celei de-a doua tranșe din anul 2024 pentru principalele impozite și taxe locale (impozitul / taxa pe cladiri, impozitul / taxa pe teren, impozitul pe mijloacele de transport etc.) este data de 30 septembrie 2024.
Neplata până la scadență a impozitelor și taxelor locale atrage după sine majorări de întârziere de 1% pentru fiecare lună sau fracțiune de lună, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadență și până la data stingerii sumei datorate inclusiv, și silește organul fiscal la declanșarea executării silite urmată de aplicarea efectivă a măsurilor de executare (popriri, aplicarea de sechestre etc.).

– cartier Alexandru cel Bun, str. Tabacului nr. 1, tel.0232.253.160;
– cartier Păcurari, Şos. Păcurari nr. 34, tel. 0232.276.787;
– cartier Nicolina, str. Petre Ţuţea nr. 2, tel. 0232.227.517;
– cartier Frumoasa, bd. Poitiers nr. 20 – 22, tel. 0232.223.031;
– cartier Tătăraşi, str. Vasile Lupu nr. 82, tel. 0232.277.310,
– și la ghișeul din clădirea situată în șos. Națională nr. 43, tel. 0232.264.246.


1. Plata prin www.ghiseul.ro – există doua modalități de plată:
-Plata fără autentificare: nu sunt necesare date de acces, pot fi plătite doar taxele și impozitele al căror cuantum este deja cunoscut.
-Plata cu autentificare: sunt necesare date de acces (utilizator și parola).
Datele de acces se obțin prin accesarea secțiunii „Creare cont”, în care se completează CNP-ul, numărul de card al titularului contului și o adresă de e-mail. Ulterior, pe acest e-mail se primesc userul și parola inițiale, acestea urmând a fi schimbate la prima autentificare. După autentificare veți putea face și plățile, fiind afișate toate sumele datorate.
2. Plata prin secțiunea eTAX de pe site-ul Municipiului Iaşi – sunt necesare date de acces care se pot obține alegând una dintre opțiunile:
– se transmite pe adresa de e-mail informatii@primaria-iasi.ro, cererea tip însoțită de cartea de identitate scanată în cazul persoanelor fizice, cererea tip însoțită de certificatul de înregistrare emis de O.N.R.C., cartea de identitate administrator / împuternicit, împuternicire scanate în cazul persoanelor juridice.
Cererea tip se găsește pe site, la secțiunea INFORMAȚII -> Cereri și formulare tip -> Formulare diverse, cu denumirea „Cerere înregistrare utilizator al sistemului electronic de plată a impozitelor și taxelor locale”.
– se utilizează portalul de servicii electronice ePortal situat pe panoul central al site-ului Municipiului Iași https://www.primaria-iasi.ro. Contribuabilul trebuie să își creeze cont sau să se autentifice dacă are deja cont și apoi să acceseze secțiunea „Depune solicitări”.



– la tel. 0232.267.582, int. 175, 155, 153 si 122, adresa de e-mail impozite.taxepf@primaria-iasi.ro, sau la sediul Direcției Generale Economice și Finanțe Publice Locale Iași din bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt, nr. 11, corp B (în cazul contribuabililor persoane fizice);
– la tel. 0232.267.582, int. 165 si 150, adresa de e-mail impozite.taxepj@primaria-iasi.ro, sau la sediul central al Direcției Generale Economice și Finanțe Publice Locale Iași din bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt, nr. 11 (în cazul contribuabililor persoane juridice).