Ministrul Educaţiei a participat la sesiunea de evaluare a României în cadrul procesului de aderare la OCDE

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a participat marţi la sesiunea de evaluare a României în cadrul procesului de aderare la Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), desfăşurată în marja Comitetului Politici Educaţionale (EDPC), la Paris.

Potrivit unui comunicat de presă, în cadrul acestei audieri au fost prezentate principalele elemente ale raportului de aderare al României privind componenta de educaţie, realizat în vederea evaluării capacităţii şi a iniţiativei României de a pune în aplicare instrumentele juridice ale OCDE aflate în competenţa EDPC.

„România este deja câştigătoare în urma colaborării cu OCDE în domeniul educaţiei, care s-a intensificat în ultimii ani, prin participarea la studiile internaţionale prestigioase pe care organizaţia le desfăşoară. Pentru a avea o educaţie care să ofere fiecărui tânăr şansa de a-şi atinge potenţialul, indiferent de mediul social sau economic, avem nevoie să ne fundamentăm măsurile pe aceste studii obiective şi de înaltă calitate şi mă bucur că am putut iniţia şi consolida participarea României în studiile OCDE în domeniul educaţiei. Aderarea cu drepturi depline va reprezenta, însă, o confirmare a eforturilor depuse şi va consolida drumul nostru către un sistem educaţional modern şi echitabil”, a declarat ministrul Educaţiei, Ligia Deca, potrivit sursei citate.

Discuţia, moderată de preşedintele Comitetului, a fost urmată de intervenţii ale unor state membre care au prezentat, sectorial, principalele constatări, punctele tari, precum şi provocările cu care se confruntă România în educaţie, în calitate de ţară candidat, se arată în comunicat.

Ministrul Educaţiei a apreciat calitatea şi consistenţa raportului redactat de secretariatul OCDE.

Discuţiile, care au avut un caracter pozitiv, s-au concentrat pe schimburi de bune practici privind: îmbunătăţirea abordărilor unitare şi integrate pentru învăţământul antepreşcolar şi preşcolar, dezvoltarea politicilor ce vizează calitatea, echitatea şi incluziunea elevilor în învăţământul preuniversitar, creşterea capacităţii instituţiilor de învăţământ superior de a oferi programe relevante şi accesibile, extinderea posibilităţilor de perfecţionare şi recalificare, ca parte esenţială a învăţării pe tot parcursul vieţii.

Reuniunea de marţi reprezintă un pas important în procesul tehnic de evaluare a României în domeniul politicilor educaţionale, conform Foii de Parcurs pentru aderarea la OCDE.

De asemenea, în cadrul deplasării efectuate la OCDE, ministrul Ligia Deca a avut o întâlnire bilaterală cu Andreas Schleicher, directorul OCDE pentru Educaţie şi Competenţe. Printre subiectele abordate s-a numărat şi participarea României la studiile OCDE (TALIS 2024, Education at a Glance 2024, PISA 2026, PIIAC 2025-2029) şi potenţiale viitoare colaborări. AGERPRES