Conform unui comunicat USR, „plimbarea” premierului Marcel Ciolacu şi a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, cu primul tren nou ajuns în România după 20 de ani „a fost doar o acţiune de campanie electorală şi o sfidare” la adresa românilor. PSD a „deraiat sistemul feroviar românesc de la un viitor modern”, se mai arată în comunicatul transmis joi de Uniunea Salvaţi România.
„Echipa PSD Nordis a purtat ghinion trenului nou. Ce s-a întâmplat cu acest tren e o metaforă pentru mandatul Grindeanu. Spoială şi superficialitate, laudă cu munca altora, în timp ce proiectele sunt întârziate şi ministrul nu îşi face treaba. În loc să avem 37 de trenuri noi în operare conform contractului, azi avem unul singur care a doua zi după inaugurare stă pe dreapta”, a declarat Cătălin Drulă.
Contractul pentru cele 37 de trenuri electrice noi trebuia semnat în septembrie 2021, dar după ce USR „a fost dat afară” de la guvernare, PSD a „amânat” semnarea până în primăvara lui 2022, menţionează USR. De atunci şi până în prezent, trebuia să fie puse în circulaţie toate trenurile, precizează aceeaşi sursă.
„PSD a dat cu piciorul la banii europeni din PNRR, nu a făcut proiectele de modernizare sau reînnoire, iar liniile sunt în pragul colapsului, cu mii de restricţii de viteză, trenuri vechi care se defectează zilnic şi români dezamăgiţi care renunţă în număr tot mai mare la tren”, a completat Drulă.
Reprezentanţii Alstom au transmis că trenul Coradia Stream pus în circulaţie în urmă cu două zile este complet funcţional, dar pentru că au apărut pe computerul de bord mesaje de eroare cu privire la unele funcţii, la decuplarea trenului de la locomotiva de manevră, a fost luată decizia ca trenul să rămână în depou.
Ei dau asigurări că echipele Alstom sunt pe deplin mobilizate pentru a evalua cauzele şi a defini măsurile adecvate.
CFR Călători a introdus în circulaţie, de miercuri, primul tren electric format din material rulant nou, rama RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream.
CFR Călători operează rama electrică Alstom pe ruta Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – staţiunile de pe Valea Prahovei – Braşov ca tren Interregio şi cu tarif aferent acestui rang de tren, conform contractului de servicii publice încheiat de companie, cu ARF. Trenul trebuia să plece joi din Gara de Nord la ora 5.40. AGERPRES