Chişinău, 16 dec. /MOLDPRES/. Zece instituții educaționale din Republica Moldova au fost premiate pentru promovarea educației incluzive. Distincțiile au fost acordate în cadrul Galei educației incluzive, desfășurate astăzi la Chișinău, transmite MOLDPRES.
Astfel, grădinița „Regina Maria” din orașul Ialoveni și Liceul „Mihai Eminescu” din orașul Căușeni au primit Trofeul „Alexandra Grajdian”, iar alte opt instituții educaționale din țară au fost distinse cu diplome și premii pentru curaj și inovație în educație incluzivă. Premiile au fost acordate de Alianța ONG-lor Active în domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familiei (APSCF).
Președintele Consiliului coordonator al APSCF, Daniela Mămăligă a declarat la eveniment că acesta reprezintă o oportunitate de a recunoaște și a premia instituțiile educaționale care nu doar promovează educația incluzivă, dar și o integrează în practicile lor. „Dvs sunteți temerarii acestei țări, oamenii care nu ezitați să deschideți noi și noi uși, asigurând că fiecare copil din țara noastră are acces la oportunități egale în educație. Eforturile dvs de a integra incluziunea în comunitățile școlare și de a oferi oportunități egale tuturor copiilor sunt vitale pentru construirea unei societăți care valorizează diversitatea și egalitatea”, a afirmat Daniela Mămăligă.
Ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun a opinat că în ultimii ani au fost înregistrate schimbări în ceea ce privește educația incluzivă. „Tot sistemul a evoluat față de situația din 2010. Am avut recent și o evaluare prezentată la Parlament, care arată o schimbare de percepție a cadrelor didactice, a societății în ansamblu față de copii cu necesități educaționale speciale și este vizibilă această dinamică pozitivă. În același timp, se evidențiază și anumite carențe, dar totuși putem vorbi despre un progres semnificativ în acești ani. Eu cred că încet, încet vom ajunge în momentul în care fiecare școală să fie pe cât de mult posibil deschisă pentru nevoile fiecărui copil. Asta o să ne reușească dacă o să acționăm în continuare toți împreună”, a menționat Dan Perciun.
Dosarele de participare la concurs au fost depuse de către 50 de instituții educaționale din Republica Moldova. Învingătorii au fost selectați în baza mai multor criterii, inclusiv curaj și inovație în promovarea educației incluzive, accesibilitatea instituțiilor, diseminarea bunelor practici în domeniu, cooperare și parteneriate cu părinții, comunitatea și administrația publică.