Local
La finele lunii decembrie 2024 în evidența fiscală a Municipiului Iași se înregistrau un număr total de 653.539 roluri

La finele lunii decembrie 2024 în evidența fiscală a Municipiului Iași se înregistrau un număr total de 653.539 roluri (persoane juridice – 61.471; persoane fizice – 592.068), din care 306.753 roluri active (persoane juridice – 17.686; persoane fizice – 289.067). Rolurile active sunt rolurile care au matricole (bunuri sau înscrisuri) care nasc creanțe bugetare, respectiv obligații de plată ale contribuabililor către bugetul local.


• 29.785 roluri cu plăți online prin SNEP (http://xn--ghieul-5lc.ro/), aplicația e-tax și ordine de plată și reprezintă 15,02% din total.
• 108.583 roluri cu plăți în numerar și reprezintă 54,74% din total;
• 59.993 roluri cu plăți cu cardul prin POS și reprezintă 30,24% din total.





• orice cereri sau documente pot fi depuse la organul fiscal prin e-mail (căsuța poștală electronică) sau fax. Contribuabilii pot opta pentru primirea actelor administrative fiscale (certificate de atestare fiscală, decizii de impunere, somații, titluri executorii, etc.) prin e-mail (căsuța poștală electronică) sau fax, pe baza unei cereri adresate organului fiscal local prin indicarea, după caz, a numărului de fax, a adresei de e-mail (pentru persoane juridice este necesară semnătura electronică extinsă bazată pe un certificat calificat) unde să se comunice actele administrative fiscale;
• certificatele de atestare fiscală pentru persoane juridice și persoane fizice privind impozite, taxe locale și alte venituri datorate bugetului local pot fi solicitate de contribuabili și comunicate acestora prin platforma edirect.e-guvernare.ro, în condițiile deținerii de către contribuabili și organul fiscal a unei semnături electronice extinse bazată pe un certificat calificat.

• 81.710 somații, titluri executorii și procese verbale privind cheltuielile cu executarea silită (65.085 – persoane fizice; 16.625 – persoane juridice);
• 22.185 de acte administrative caree privesc măsuri efective de executare (12.331 – persoane fizice; 9.854 – persoane juridice);
• 48.831 certificate de atestare fiscală (34.841 – persoane fizice; 13.990 – persoane juridice);
• 108.489 decizii de impunere (93.646 – persoane fizice; 14.843 – persoane juridice);
• 4.204 alte acte administrative (decizii de eșalonare, declarații pentru regularizarea taxei pentru eliberarea autorizațiilor de construire, etc.);
• 2.332 decizii de anulare a accesoriilor/debitelor (2.170 – persoane fizice; 162 – persoane juridice);

• prin încasare 10.370.091,72 lei (4.504.276,10 lei la persoane fizice; 5.865.815,62 lei la persoane juridice);
• prin anulare 6.619.113,27 lei (4.701.805,44 lei la persoane fizice; 1.917.307,83 lei la persoane juridice);

• 6.803 certificate de atestare fiscală (4.232 – persoane fizice, 2.571 – persoane juridice);
• 14.832 decizii de impunere la persoane fizice.