Pe 27 ianuarie începe evaluarea externă a școlilor de către ARACIP
Evaluarea externă a școlilor începe pe data de 27 ianuarie și durează până pe 17 iunie 2025, potrivit unei note ARACIP (Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar – n. red.). Este vorba despre nota cu nr. 10.855 din 12.12.2014 privind derularea activităților de evaluare externă începând cu 1 ianuarie 2025. Vezi mai jos, în articol, până când pot fi înregistrate cererile de evaluare externă.
Cererile pentru evaluarea externă pot fi înregistrate până la data de 3 martie 2025. Este vorba despre autorizarea de funcţionare provizorie, acreditare şi evaluare externă periodică.
Calendarul activităților de evaluare externă este următorul, conform notei ARACIP:
- 03.01.2025 – 03.03.2025: înregistrarea cererilor de evaluare externă (pentru autorizarea de funcționare provizorie, acreditare şi evaluare externă periodică);
- 27.01.2025 – 27.06.2025: derularea activităților de evaluare externă;
- 10.02.2025 – 18.07.2025: analiza rapoartelor la nivelul Consiliului ARACIP;
- 10.02.2025 – 31.07.2025: decizia şi transmiterea actelor administrative.
Cererile se transmit la sediul instituției, potrivit documentului ARACIP: „Cererile către ARACIP se transmit în format letric, însoţite de fişa-tip, în termenele comunicate anterior, la sediul instituţiei (str. Spiru Haret, nr. 12, etaj 1, camera 35, sector 1, Bucureşti). Toate formatele de cerere sunt disponibile pe site-ul ARACIP https://aracip.eu , la Secţiunea “Informatii utile”.”
În notă este menționat cum se pot încărca documentele școlilor:
„Documentaţia aferentă cererilor de evaluare internă, respectiv rapoartele de evaluare internă, se încarcă în platforma https://calitate.aracip.eu, în profilul creat pentru fiecare unitate de învăţământ. În acest profil se regăseşte ghidul de generare a cererii, denumit Tutorial Reprezentant FE. Precizăm că furnizorul de educație/unitatea de învăţământ trebuie să parcurgă, în mod obligatoriu, doi (2) pași pentru a-i putea fi analizate documentele încărcate:
- a) “ataşează la cerere”;
- b) “trimite spre analiză”.
În situația în care nu se încarcă în platforma menționată raportul de evaluare internă şi nu sunt urmăriți paşii enuntați, cererea nu poate fi generată electronic, cererea letrică prevăzută la pct. 4 urmând a fi respinsă.”
Sursa; www.edupedu.ro