Educatie

Admitere liceu 2025. Repartizarea candidaților pe locurile rămase libere după etapa a II-a are loc pe 29 august 

Repartizarea elevilor de clasa a IX-a, după etapa a II-a pe locurile rămase libere are loc pe 29 august, potrivit unui comunicat de presă al Inspectoratului școlar al Municipiului București. În această etapă se pot înscrie și elevii care nu au fost repartizați, absolvenți de gimnaziu care au învățat parţial sau integral în străinătate sau la organizații furnizoare de educaţie care organizează și desfăşoară pe teritoriul României activități corespunzătoare unor sisteme educaționale din alte ţări. În București, actele trebuie depuse la Colegiului National ,Școala Centrală“, din București sector 2, în perioada 27 – 28 august 2025. Vezi mai jos în articol actele necesare.

În această etapă se pot înscrie la repartizare la cerere, candidați din seria curentă, precum si din seriile anterioare, care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2025-2026, candidați ramasi neînscriși după derularea celor două etape de admitere în clasa a IX-a din învățământul liceal, profesional și dual de stat în anul școlar 2025-2026, potrivit Inspectoratului Școlar al Municipiului București.

„Pentru participarea la această etapă se pot înscrie candidații, inclusiv celor care candidează pe locurile speciale pentru rromi sau pe locurile distinct alocate candidaţilor cu CES în unitățile de învăţământ de masă, aflați într-una dintre următoarele situații:

a) au fost repartizaţi într-una din cele două etape de admitere, dar nu și-au depus dosarele de înscriere în termen sau au renunțat, în scris, la locul ocupat;

b) nu au participat sau au participat la repartizarea din cele două etape de admitere, dar, din diferite motive, nu au fost repartizați;

c) sunt absolventi ai clasei a VIII-a din serii anterioare, care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2024-2025 şi care au participat la procesul de admitere, având medie de admitere, în anii precedenți, dar nu au fost înmatriculați încă într-o unitate de învăţământ;

d) sunt absolvenți ai clasei a VIII-a, dar nu au susţinut evaluarea naţională și nu li se poate calcula media de admitere, și nu au fost repartizați în etapa a doua de admitere;

e) sunt absolvenţi ai învăţământului gimnazial, efectuat parţial sau integral în străinătate sau la organizații furnizoare de educaţie care organizează și desfăşoară pe teritoriul României activități corespunzătoare unor sisteme educaționale din alte ţări, indiferent de cetăţenie sau statut, și care, din această cauză, nu au participat la Evaluarea Naţională de la sfârşitul clasei a VIII-a, nefiind repartizați în etapa a doua de admitere.

Actele necesare

Dosarul de înscriere contine următoarele documente:

  • cererea tip, ANEXA 1 la procedură;
  • copiea certificatului de nastere/copie a cărţii de identitate a candidatului;
  • copie a adeverinţei cu media de admitere a candidatului;
  • copie a anexei la fişa de înscriere (pentru candidatii care au sustinut probe de aptitudini și candidatii care au sustinut probe de verificare a cunoştinţelor de limba maternă/modernă);
  • în cazul candidaţilor care optează pentru locurile speciale pentru rromi, copia
    recomandării scrise de apartenenta la etnia rromă, depusă si înregistrată de către
    părinte/tutore legal instituit/reprezentant legal al candidatului la unitatea de învăţământ din care provine candidatul, până la data de 20.06.2025;
  • în cazul candidatilor care optează pentru locurile distinct alocate candidatilor cu CES, copia certificatului de orientare scolara și profesională care atestă existenţa unei cerinţe educationale speciale, emis de Centrul Judeţean/al Municipiului Bucuresti de Resurse şi Asistentă Educaţională (CJRAE/CMBRAE), depus si înregistrat de către părinte/tutore legal instituit/reprezentant legal al candidatului, la unitatea de învăţământ din care provine candidatul, până la data de 20.06.2025;
  • adeverinţă cu media de absolvire a claselor V – VIII, eliberată de unitatea de învățământ
    absolvită – pentru absolventii clasei a VIII-a, inclusiv cei de etnie rromă si cu CES, care nu au susţinut Evaluarea Naţională și cărora nu li se poate calcula media de admitere candidaţii;
  • copie a atestatului pentru echivalarea studiilor, eliberat de ISMB/ISJ; * copie a foii matricole pentru anii de studiu parcursi în România (dacă este cazul)- pentru
    pentru absolventii cu studii gimnaziale efectuate partial sau integral in străinătate sau la organizafii furnizoare de educaţie care organizează si desfăşoară pe teritoriul româniei activităţi corespunzătoare unor sisteme educationale din alte ţări, indiferent de cetăţenie sau statut, și care, din această cauză, nu au participat la evaluarea naţională de la sfârșitul clasei a VIII-a;
  • declaraţie – acord în cazul părinților divortați, conform ANEXEI 3 la la procedură; * copie a hotărârii judecătorești definitive din care rezultă modul în care se exercită autoritatea părintească, în cazul părinților divorţaţi.

Cererea de înscriere, însoțită de documentele specifice, se înaintează CA.M.B., prin depunerea cererii de înscriere, însoţită de documente specifice fiecărei situatii, la sediul Colegiului National ,Școala Centrală“, str. Icoanei nr. 3-5, sector 2, în perioada 27 – 28 august 2025, în intervalul orar 9:00 – 16:00, pe bază de programare telefonică prealabilă.

Programarea telefonică, se face în perioada 25 – 26 august 2025, în intervalul orar 9:00 – 16:00, la numerele 021.210.75.32; 021.210.75.33; 021.210.75.34; 021.210.75.35; 021.210.75.36.

În perioada 27 – 28 august 2025, în intervalul orar 9:00 – 16:00, la sediul Colegiului National „Şcoala Centrală”, str. Icoanei nr. 3-5, sector 2, se vor face înscrieri și pentru locurile rămase libere la învăţământul profesional si dual.

Părinţii divorţaţi depun/transmit o copie a hotărârii judecatoresti definitive din care rezultă modul în care se exercită autoritatea părintească. În situaţia în care există custodie comună,
părintele care completează și depune/transmite fisa de înscriere declară că celălalt părinte este de acord cu înscrierea copilului la unitatea respectivă de învăţământ, prin completarea Anexei 2 la procedura mai sus amintită, cunoscând că falsul în declaratii este pedepsit de legea penală, conform prevederilor art. 292 din Codul Penal.

Sursa: www.edupedu.ro

Related Articles

Back to top button