Cadourile simbolice oferite deputaților, consilierilor și funcționarilor din cadrul Secretariatului Parlamentului vor fi declarate în termen de 5 zile de la primire. Biroul permanent al Parlamentului a aprobat Regulamentul cu privire la evidența, evaluarea, păstrarea, utilizarea și răscumpărarea cadourilor simbolice, a celor oferite din politețe sau cu prilejul anumitor acțiuni de protocol, a relatat pentru MOLDPRES Direcția comunicare și relații publice a Legislativului.
Evidența și evaluarea cadourilor va fi făcută de o Comisie specială din cadrul Secretariatului Parlamentului, care va lua în considerare prețul estimativ indicat de beneficiar sau de documentele care îl însoțesc. În cazul în care valoarea cadoului nu depășește suma de 1 000 de lei, Comisia va restitui cadoul beneficiarului. Dacă valoarea cadoului depășește 1 000 de lei, beneficiarul îl poate răscumpăra, achitînd contravaloarea acestuia în termen de 30 de zile calendaristice în contul bugetului de stat.
În cazul în care respectivul cadou are o valoare istorică, științifică sau artistică, stabilită de experții în domeniu consultați de Comisie, acesta va fi transmis cu titlu gratuit în gestiunea muzeelor, bibliotecilor, altor instituții, cu informarea Ministerului Culturii.
Produsele perisabile, medaliile, decorațiile, insignele, ordinele, eșarfele, coloanele, primite în exercitarea funcției sînt exceptate de la Regulamentul aprobat.
Anual, Comisia va face o inventariere a cadourilor și va propune Președintelui Parlamentului lista cadourilor ce pot fi transmise cu titlul gratuit în scopuri caritabile sau pot fi înstrăinate.
Cadourile vor fi înregistrate într-un registru special, cu caracter public, denumit Registrul de evidență a cadourilor. Anual, pe pagina web a Parlamentului va fi publicată lista cadourilor și a beneficiarilor acestora. De asemenea, cadourile vor fi păstrate în muzeul Parlamentului și expuse într-o sală de expoziție, pe care o va organiza Parlamentul.