Breaking News

Conducerea executivă a CFR Marfă, „decapitată” de DIICOT

Peste 60 de percheziţii au avut loc, miercuri, în Bucureşti şi în nouă judeţe, într-un dosar al DIICOT vizând CFR Marfă şi privind vânzarea unor vagoane de tren de marfă la un preţ subevaluat, la fier vechi. Prejudiciul în acest caz depăşeşte şase miloane de euro. Potrivit DIICOT, întreaga conducere executivă a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă ”CFR MARFĂ” S.A, în frunte cu fostul director general Mihuţ Crăciun, este implicată într-o grupare infracţională constituită în cursul anului 2016 la nivelul ”CFR MARFĂ” S.A, având ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societăţii, cu prilejul operaţiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, în folosul SC REMAT S.A. Călăraşi. ”Din cercetări a reieșit că, în cursul anului 2016, la nivelul unei societăți de transporturi feroviare, s-a constituit un grup infracțional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central și teritorial al societății de transport. Membrii grupării sunt bănuiți că ar fi subevaluat bunurile din patrimoniul societății, cu prilejul operațiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul unei firme de colectare a deșeurilor feroase din Călărași a diferenței rezultate între valoarea reală și cea subevaluată a bunurilor casate”, se arată într-un comunicat IGPR. Potrivit sursei citate, subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursa de Mărfuri București, în baza unei proceduri de licitație deschisă a 2.450 de vagoane pe roți, la preț de fier vechi, deși, în conformitate cu standardele în materie, deșeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria ”deșeu fier vechi greu” și ”deșeu fier vechi special” (oțel), categorii de deșeuri cu o valoare de piață net superioară. ”Prețul de achiziție a fost de 120 de euro per tona de fier vechi, în condițiile în care prețul mediu practicat pentru ‘deșeu fier vechi greu’ era de 175,88 euro per tonă, iar pentru ‘deșeu fier vechi special’ (oțel) era de 218,90 euro per tonă. Astfel, cei în cauză ar fi realizat practic o subevaluare a bunurilor cu 82,42% în cazul ‘deșeurilor fier vechi special’ (oțel) și cu 46,56% în cazul ‘deșeurilor fier vechi greu’. Prejudiciul cauzat societății de transport prin activitatea infracțională este de 6.313.748 de euro”, precizează sursa citată.