Alianța Renault-Nissan, extinsă acum în urma achiziționării Mitsubishi Motors, ar putea deveni anul acesta cel mai mare producător auto din lume și va folosi această oportunitate pentru a reduce semnificativ costurile de achiziții și inginerie, a anunțat șeful alianței, Carlos Ghosn, transmite publicația Automotive News Europe.
„Pe baza datelor privind vânzările în primele trei luni ale anului, estimăm că alianța ar putea deveni cel mai mare grup din industria auto până la mijlocul anului. Acesta nu a fost niciodată un obiectiv, dar ne va oferi satisfacții majore. Următorul pas îl reprezintă reducerile de costuri, pentru a ne întări competitivitatea”, a afirmat Ghosn, care este președintele Renault, Nissan și Mitsubishi.
În primul trimestru din acest an, vânzările de autoturisme și vehicule comerciale ușoare ale Renault, Nissan, Mitsubishi și partenerul rus AvtoVAZ au urcat cu 7,9%, la 2,65 milioane de unități.
Pe locul doi s-a situat Toyota, cu livrări în creștere cu 2,9%, la 2,49 milioane de vehicule, în timp ce Volkswagen a fost pe locul trei, cu 2,45 milioane de unități vândute, în scădere cu 0,7%.
Ghosn are ca obiectiv realizarea unor economii de costuri de 5,5 miliarde de euro în 2018, în creștere față de 4,3 miliarde de euro în 2015.
Până în 2020, aproximativ 70% dintre vehiculele alianței vor fi produse pe platforme comune, ceea ce va reduce costurile de achiziții în medie cu 30% per vehicul, a estimat Ghosn.
În urmă cu trei ani, Carlos Ghosn estima că alianța va fi unul dintre primii trei producători auto mondiali până în 2018. Această prognoză s-a adeverit cu un an mai devreme, grație preluării Mitsubishi de către Nissan în 2016.
Felipe Munoz, analist la JATO, s-a declarat sceptic că alianța Renault-Nissan va deveni numărul unu mondial în acest an, dar crede că Renault-Nissan va trece în fața Volkswagen Group și Toyota în viitor, având în vedere atuurile sale în domeniul SUV-urilor și vehiculelor electrice, precum și un potențial uriaș în China și alte piețe emergente.
„Renault-Nissan merge în direcția corectă în multe aspecte. Își gestionează mărcile foarte bine. Acolo unde Renault este slab, Nissan este puternic și viceversa”, a spus Munoz.
Succesul lui Ghosn nu a constat doar în includerea Mitsubishi Motors în alianța Renault-Nissan. În ultimii trei ani, autovehiculele de teren (SUV) au fost segmentul cu cel mai puternic ritm de creștere, iar alianța Renault-Nissan are o cotă 12% pe această categorie, cea mai mare cotă din piață globală pe acest segment. Modelul Nissan X Trail este cel mai bine vândut SUV din lume, iar modele precum Dacia Duster și Renault Kwid sunt apreciate pe piețele emergente ca India, Brazilia și Orientul Mijlociu, susține Munoz.
„SUV susține creșterea globală, iar ei sunt foarte puternici pe acest segment”, a spus Munoz.
De asemenea, Renault-Nissan este lider pe segmentul automobilelor electrice. Deși la nivel global vânzările de vehicule electrice sunt deocamdată mici, modelele Renault Zoe și Nissan Leaf sunt lideri de piață, iar vânzările de vehicule electrice vor crește pe măsură ce normele de poluare se vor înăspri, ceea ce va fi în beneficiul alianței Renault-Nissan.
Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.