Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) și Google România organizează joi, 31 mai, între orele 12:00 – 14:00, evenimentul cu tema: „Competențe digitale. Noi oportunități pentru studenți și IMM-uri”. În cadrul întâlnirii se vor discuta metode de colaborare pentru crearea de oportunități economice pentru studenți și IMM-uri, prin creșterea competențelor digitale, alături de Petru Bogdan Cojocaru, ministrul Comunicațiilor, precum și alți invitați de onoare. Evenimentul va avea loc în Hub-ul Google „Atelierul Digital”, situat pe Bld Carol 1 nr. 11 (Facultatea de Economie si Administrare Afaceri, Corp B). Programul „Atelierul Digital” a împlinit doi ani în România, fiind lansat de Google cu scopul de a ajuta oamenii din toată țara să-şi găsească un loc de muncă mai bun, să avanseze în carieră, sau să își dezvolte afacerea prin dobândirea de competențe digitale. „Atelierul Digital” a deschis cinci hub-uri, în colaborare cu instituții universitare din țară, unde oferă pregătire practică în antreprenoriat și digital marketing, oferă cursuri offline în peste 55 de orașe din țară, online prin intermediul platformei „Atelierul Digital”, precum și consultanță gratuită pentru IMM-uri. Hub-ul Atelierul Digital Google din Iași a fost realizat la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” și și-a deschis porțile pe data de 2 octombrie 2017. În cadrul acestuia, un grup de consultanți care au absolvit cursurile avansate ale „Atelierului Digital” oferă consultanță gratuită IMM-urilor asupra strategiei de marketing online și utilizării instrumentelor digitale potrivite pentru specificul afacerii. „Peste 4.000 de studenți în Iași au beneficiat de traininguri acreditate oferite de Google, iar peste 1.000 de IMM-uri au primit consultanță gratuită pe strategie și marketing online și utilizarea de instrumente digitale în cadrul hub-ului Google din cadrulUAIC. De la lansarea din 2016, Google Atelierul Digital a oferit cursuri și consultanță pentru 92,000 de persoane la nivelul întregii țări, cu precădere studenți și antreprenori, urmând ca anul acesta programul să depășească pragul de 100.000 de oameni instruiți”, afirmă iniţiatorii proiectului. Peste 55.000 de persoane au dobândit competențe digitale prin intermediul cursurile online Atelierul Digital. Aceasta constă într-o serie de 26 de module gratuite, care abordează strategii și instrumente de marketing digital, exemple și studii de caz. Cursurile offline ale Atelierului Digital s-au derulat în 55 de orașe și au avut peste 30.000 de participanți în cei doi ani de derulare a programului. Cursul Atelierul Digital a fost integrat în cadrul programei de marketing la nivel de licență și master, în colaborare cu 13 universități din România. Peste 7.000 IMM-uri au beneficiat de consultanță gratuită pe strategie și instrumente de marketing digital în cele 5 hub-uri Google din țară, precum și în Brașov. Aceste hub-uri au deschise în 2017 în București (Academia de Studii Economice), Iași (Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași), Cluj (Universitatea Babeș-Bolyai), Constanța (Universitatea Ovidius) și Timișoara (Universitatea de Vest). În 2018, Google va lansa programul „Atelierul Digital pentru Programatori” și construiește 3 hub-uri tech în universități de profil din București (Universitatea din București), Cluj (Universitatea Tehnică) și Timișoara (Universitatea Politehnică). Aici se vor derula cursuri pe dezvoltarea de aplicații mobile, va fi oferit suport și mentorat pentru studenți, sprijin pentru înființarea start-up-urilor tehnologice și resurse de creșterea acestora. Programul „Atelierul Digital” este parte din „Grow with Google”, o inițiativă globală care are ca scop dezvoltarea competențelor digitale și își propune să creeze oportunități pentru toată lumea, prin oferirea de cursuri, resurse și consultanță gratuită. Nevoia de competențe digitale este una dintre cele mai mari provocări ale Uniunii Europene și ale Europei Centrale și de Est în particular. Potrivit datelor Comisiei Europene, în viitorul apropiat, 90% dintre slujbe vor necesita cunoștințe digitale. Comisia Europeană estimează că, până în 2020, 825.000 de locuri de muncă vor fi neacoperite din cauza acestui decalaj. În prezent, 44% din populația Uniunii Europene nu deține competențe digitale de bază, în timp ce în țara noastră acest procent este de 72%. Prin proiectele derulate sub umbrela „Grow with Google”, peste 3 milioane de persoane din Europa au dobândit competențe digitale prin cele 32 de programe naționale de tipul Atelierul Digital. Peste 500.000 de IMM-uri din Europa au înregistrat creșterea afacerii și a numărului de clienți, în urma acestor programe. Noul obiectiv al programului „Grow with Google” să sprijine 1 milion de europeni să își găsească un loc de muncă sau să își crească afacerea până în 2020. (E.M.)