Lectorii şi asistenţii universitari, fără titlu de doctor, vor putea lucra cu un contract pe perioadă nedeterminată în universităţi până la 30 septembrie 2015, sfârşitul actualului an universitar, nu doar până la 9 februarie 2015 cum prevede legislaţia actuală.Modificarea a fost operată de Guvern prin ordonanţă de urgenţă aprobată saptamana trecuta.Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a precizat că modificările vizează un număr mai mare de 1.000 de cadre didactice universitare şi au fost solicitate de către instituţiile de învăţământ superior, astfel încât să nu fie afectată desfăşurarea în bune condiţii a procesului de învăţământ pentru anul universitar 2014-2015.Asistenţii şi lectori universitari fără titlu de doctor au avut la dispoziţie 4 ani, de la intrarea în vigoare a Legii educaţiei, respectiv 9 februarie 2011, să obţină acest titlu, iar, prin prelungirea termenului până la finalul anului universitar în curs, cadrele didactice aflate în această situaţie îşi vor putea continua activitatea cu contract nedeterminat de muncă până la 30 septembrie anul viitor.După această dată, vor putea preda în unversităţi doar cu un contract de colaborare pe durată determinată, în calitate de doctoranzi.Guvernul a stabilit totodată ca, în sensul asigurării autonomiei universitare, sumele pe categorii de cheltuieli în cadrul bugetelor universităţilor să nu se mai fie alocate prin hotărâre de Guvern.O altă modificare adusă Legii educaţiei a fost ca taxa de abilitare pentru conducerea de doctorate să fie încasată de universităţi.Guvernul a redus totodată numărul membrilor Consiliului General al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS), de la 25 la 21 posturi, stabilind ca din acest consiliu să facă parte obligatoriu doi reprezentanţi ai studenţilor şi câte un reprezentant al sindicatelor, respectiv al patronatelor.Totodata, a fost modificată şi Ordonanţa 75/2005 privind asigurarea calităţii în educaţie, fiind stabilit ca învăţmântul dual, ca formă de organizare a liceelor profesionale şi tehnice, să asigure pregătirea teoretică în unităţile de învăţământ în alternanţă cu pregătirea practică în cadrul unităţilor economice ale viitorilor angajatori.