Consiliul Bursei de Valori Bucureşti (BVB) a modificat Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a BVB, care va intra în vigoare, alături de noua organigramă, ulterior aprobării de către Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare, au anunţat reprezentanţii BVB, în urma unei şedinţe care a avut loc la sfârşitul săptămânii trecute.
Măsurile aprobate vineri intervin după ce, pe 28 martie, Consiliul a decis revocarea din funcţie a directorului general al BVB Victor Cionga şi încetarea contractului de mandat încheiat cu acesta. În perioada de două luni până la încetarea efectivă a mandatului, Victor Cionga va continua să îşi exercite responsabilităţile de director general al BVB, astfel încât să se asigure o tranziţie cât mai uşoară la preluarea atribuţiilor de către o altă persoană care va fi selectată de CA al BVB pentru poziţia de director general. Cionga a fost numit în funcţia de director general al BVB pe 18 iulie 2012, iar decizia de revocare din funcţie a intervenit, potrivit BVB, ca urmare a faptului că, raportat la aşteptările Consiliului de Administraţie, procesul de restructurare a Bursei de Valori Bucureşti nu a înregistrat un progres suficient de rapid. Consiliul a decis, de asemenea, retragerea calităţii de market-maker la piaţa derivatelor BVB a participantului la piaţă SSIF Tradeville SA. De asemenea, Consiliul a reafirmat cu privire la proiectul contrapărţii centrale (CCP) şi a informaţiilor apărute în media, faptul că „nu a existat niciodată intenţia BVB şi nici nu există o înţelegere între grupurile BVB şi SIBEX în vederea alocării exclusive a anumitor pieţe către fiecare grup sau orice altă înţelegere ce ar contraveni prevederilor legale în materia dreptului concurenţei”, precizează un comunicat al bursei.Poziţia BVB privind înfiinţarea CCP (entitate care se interpune între instituţiile care execută ordinele de transfer) şi capitalizarea Casei de Compensare Bucureşti a fost deja exprimată şi remisă spre examinare şi aprobare Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilor. „Dimensiunea mică a pieţelor de derivate face ca proiectul CCP autorizat EMIR să fie un catalizator al colaborării între cele două grupuri bursiere, BVB, respectiv SIBEX. Am menţionat că atât BVB, cât şi SIBEX, sunt beneficiari direcţi ai realizării acestui proiect. Din motivul menţionat, ar fi preferabil ca cele două grupuri bursiere să împartă efortul financiar al investiţiei. Totuşi, până în acest moment cele două părţi nu au ajuns la nicio formă de înţelegere scrisă care să poată servi drept bază pentru o propunere făcută acţionarilor. Prin urmare, chiar dacă vom continua eforturile de atragere a grupului SIBEX, precum şi a altor parteneri, în demersul nostru, dorim ca, la limită, să ne păstrăm şi opţiunea de a finanţa proiectul de faţă la nivelul societăţilor din cadrul grupului BVB”, precizează BVB.
„Arădeanca” intră în procedură de faliment
Tribunalul Arad a aprobat iniţierea procedurii de faliment în cazul fabricii de păpuşi „Arădeanca”, după un an de la intrarea în insolvenţă, însă producţia de jucării nu a fost oprită, urmând ca după faliment brandul să fie preluat de o nouă societate, spune administratorul special al fabricii.Potrivit Biroului de presă al Tribunalului Arad, „prin sentinţa din 21 martie, dată în dosarul 3316/108/2012, s-a dispus intrarea în faliment a SC Arădeanca SA, la cererea debitorului”.Conform sursei citate, următorul termen de judecată va fi 15 mai, când vor continua procedurile.”Procedura de intrare în insolvenţă a fost deschisă la cererea debitorului, la 17 mai 2012″, a precizat Tribunalul Arad. Administratorul special al fabricii, Octavian Fînaţă, fost preşedinte al Consiliului de Administraţie, a declarat că brandul „Arădeanca” nu se va pierde, iar producţia va continua.”Chiar şi în acest moment, cei 28 de angajaţi sunt la muncă, iar producţia de jucării nu a fost oprită. La încheierea procedurii de faliment, activitatea va continua înt-o altă formă organizatorică şi juridică. Se va înfiinţa o nouă societate comercială care va prelua şi brandul”, a spus Fînaţă.Conform sursei citate, fabrica are contracte pentru tot anul 2013, semnate cu parteneri români, şi produce păpuşi şi obiecte de decor pentru grădini.Administratorul fabricii a spus că datoriile acumulate sunt de peste 1,4 milioane de lei, care nu au mai putut fi plătite din 2011, motiv pentru care s-a cerut intrarea în insolvenţă.În istoria sa de 65 de ani, fabrica arădeană a avut cel mai mare număr de angajaţi în 1989, peste 1.200 de persoane lucrând aici pentru producerea de păpuşi pentru piaţa internă şi pentru export.SC Arădeanca SA este deţinută de SIF Banat-Crişana (39,6%), trei acţionari PAS (40%) şi aproximativ 1.200 de persoane fizice care au primit gratuit acţiuni în urma procesului de privatizare în masă.