Pamintul si cerul lui Jacques Dorme
Edituar Polirom
In Pamintul si cerul lui Jacques Dorme se impletesc trei povesti incredibile prin momentele pe care le traiesc protagonistii lor. Eroicul aviator Jacques Dorme piloteaza, in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, avioanele oferite de americani sovieticilor si se zdrobeste de un versant de gheata in apropierea Cercului Polar; iubita lui, Alexandra, este o frantuzoaica exilata intr-un Stalingrad devastat de razboi; naratorul (si alter ego-ul scriitorului) este un copil abandonat intr-un orfelinat din Rusia anilor lui Hrusciov. Romanul nu este o continuare a cartilor anterioare ale autorului, nefiind insa complet strain de acestea. Drama unei copilarii consumate sub norii apasatori ai stalinismului, pacaleala mai multor „dezgheturi” succesive, confuzia valorilor si inutilitatea unor sacrificii apar aici inscrise intr-un filigran extrem de delicat, dar si seducator. Delicat, pentru ca, acolo unde subiectul incita la cruzime, Makine evita tonurile dure, preferind aluzia, aburul multicolor al metaforei. Seducator, pentru ca scriitorul rus stramutat la Paris isi imbraca naratiunea sincopata intr-o urmarire de film politist, care nu are cum sa nu-l cucereasca pe cititor.
Cornel George Popa
Ura
Editura Cartea Romaneasca
In anii ’80 ai veacului trecut, intr-un cartier muncitoresc abia ridicat la marginea orasului, un grup de prieteni, adolescenti, fac o pasiune fulgeratoare, devastatoare si colectiva totodata, care-i maturizeaza brusc si-i transforma in niste barbati aproape batrini. Toata existenta li se modifica din ziua in care, linga parcarea unde joaca ei fotbal, opreste un camion verde, iar printre mobile, pe o canapea, una linga alta, stau trei fete fermecatoare: Mariana, Silvia si Dorina, adica surorile Acutunoaie, viitoarele zeite si vedete ale cartierului. Parcarea blocului D7, numit „blocul blestemat” – peste el s-au prabusit doua planoare si, o saptamina mai tirziu, explozia unei butelii a facut victime –, devine un adevarat cimp de lupta, unde fiecare e singur si toti sint impotriva tuturor. Situat pe coordonata Salinger-Golding, cu situatii, intimplari si emotii valabile oriunde exista parinti si copii, pe un fundal epic mustind de senzational si de sexualitate, Ura este un roman crud si tulburator despre amintirea unei veri fierbinti si stranii, a unei vacante cit un veac de suferinte atroce, stigmatizante si otravitoare, in care adolescentii au invatat sa iubeasca, sa urasca si sa se urasca.
Erhan Afyoncu
SULEYMAN MAGNIFICUL si SULTANA HURREM. Dragoste si moarte la Istanbul
Editura Corint
Lider de audienţă, adunând în faţa televizoarelor peste două milioane de telespectatori simultan, urmărit cu sufletul la gură, născând pasiuni care au dus până la divorţuri, serialul „Suleyman Magnificul” a cucerit România, alături de numeroase alte ţări.A venit vremea să cunoaştem şi adevărul istoric, cu nimic mai puţin spectaculos decât biografia romanţată oferită de serial. O putem face acum graţie primei cărţi publicate în România despre fascinantul personaj şi iubita lui.„Încercând să răspundă interesului general pentru acest subiect, Editura Corint a avut iniţiativa lăudabilă să publice recenta lucrare a profesorului Erhan Afyoncu, Suleyman Magnificul şi sultana Hurrem. Dragoste şi moarte la Istanbul. Istoricul turc, unul dintre cei mai reputaţi specialişti în domeniu, şi-a gândit şi structurat lucrarea în două părţi: una consacrată lui Suleyman şi cealaltă lui Hurrem.(…)Imperiul Otoman, cu un trecut excepţional şi cu personalităţi de anvergură internaţională, trebuie cunoscut şi înţeles la adevărata sa valoare. Povestea lui Suleyman şi a lui Hurrem face parte din acest trecut. Prin urmare, îndemn publicul cititor la o lectură pe cât de utilă, pe atât de incitantă” – prof. univ. dr. Călin Felezeu, Preşedintele Consiliului Ştiinţific al Institutului de Turcologie şi Studii Central Asiatice.
Daniel Goleman
Focus
Motivaţia ascunsă a performanţei
Editura Curtea Veche
Autorul cărții Inteligența emoțională (bestseller internațional) revine în atenția publicului cu o perspectivă originală asupra uneia dintre resursele impropriu exploatate în ziua de azi: atenția, ca ingredient secret al performanței. De peste 20 de ani, psihologul Daniel Goleman studiază cele mai noi descoperiri din științele socio-umane (și nu numai). În cartea de față, el înfățișează argumente captivante în favoarea dezvoltării atenției — această calitate mentală rareori analizată și din păcate subestimată, dar de o importanță covârșitoare pentru felul în care navigăm prin viață. Atenția funcționează ca un mușchi: dacă nu e antrenată, se atrofiază; în schimb, folosită cum trebuie, se dezvoltă și crește. Într-o epocă în care elementele ce te pot distrage pândesc la tot pasul și sunt imposibil de înlăturat, Daniel Goleman demonstrează că, mai mult ca oricând, avem nevoie de o atenție tot mai ascuțită pentru a înfrunta adversitățile și a prospera.Daniel Goleman distinge trei tipuri de atenție: cea orientată asupra propriei persoane, cea care se abate asupra altora și cea îndreptată către mediul înconjurător. Viața nu-și poate atinge potențialul maxim, fără a le acorda importanța cuvenită tuturor acestor tipuri de atenție. Autorul arată în ce fel au nevoie oamenii de toate cele trei tipuri de atenție, prezentând în carte numeroase studii de caz, din domenii de activitate extrem de diferite — de la sport și educație, până la arte și afaceri. Focus face lumină în acest subiect și arată limpede ce îi desparte pe amatori de profesioniști și ce anume face diferența între un om obișnuit și unul de succes.
Gheorghe Sasarman
Varianta balcanica imbunatatita
Edituar Nemira
„Îsi îndrepta privirea, agatându-se ca de o ultima speranta, spre tânara care continuase în tot acest rastimp sa-si citeasca, impasibila, ziarul. De parca tocmai asta ar fi asteptat, ea îsi întrerupse lectura si, ridicând spre el ochii, îi zâmbi complice. Pentru o clipa, se pomeni transportat într-al noualea cer. Se fâstâci, rosi pâna în vârful urechilor si raspunse cu un surâs neajutorat. Nu-i venea nicicum a crede ca acel semn de funciara bunavointa îi fusese adresat, într-adevar, lui. Zâmbetul ei înflori, îi destinse figura altminteri atât de absenta, accentuându-i parca, totusi, cicatricea. Numai de n-ar începe si ea sa trancaneasca, îsi zise, încercat de un gând alarmant. Îsi aminti brusc sloganul publicitar – „Nici nu banuiesti cât de aproape poate fi fericirea!“ – si, în acelasi moment, în gura ei se arata, dezvelit de zâmbetul tot mai larg, siragul impecabil al unei danturi din vipla. Luciul metalic al acelui rânjet lugubru îi îngheta sângele în vine. “ (Gheorghe Sasarman)