Proiectul de lege privind construcția autostrăzii Iași – Tg. Mureș (Autostrada Unirii), a trecut, miercuri, de plenul Camerei Deputaţilor, care în acest caz este cameră decizională, cu 261 de voturi pentru. Iniţiatorul proiectului de lege, deputatul PMP de Iaşi Petru Movilă, salută votul dat în Camera inferioară a Parlamentului, subliniind însă că acesta se datorează în primul rând ieşenilor, care au făcut presiuni asupra actualilor guvernanţi. “Fără eforturile și presiunea ieşenilor nu știu dacă astăzi înregistram același succes. Din momentul în care am depus proiectul în Parlament, în luna mai a anului trecut,ȋmpreună cu deputatul PMP din Tg. Mureş, Marius Paşcan, s-au făcut demersuri constante care să atragă atenția guvernelor PSD care s-au perindat pe la Palatul Victoria. Parcursul propunerii privind construcția autostrăzii Iași – Tg. Mureș, devenită astăzi lege, arată cât se poate de clar că doar uniți putem conta la București. Este important faptul că toate partidele au ȋnţeles importanţa acestei autostrăzi pentru Iaşi şi pentru România, ȋn general‟, a declarat deputatul Petru Movilă, inițiatorul proiectului privind construcția autostrăzii Iași – Tg. Mureș. Parlamentarul subliniază faptul că lupta nu s-a terminat aici și că demersurile trebuie să continue în același ritm susținut. „Trebuie să avem grijă ca legea să fie și pusă în practică. Imediat după promulgare trebuie să fim din nou la Guvern să batem la ușa premierului și a ministrului Transporturilor. Sper ca la 1 Decembrie să avem o lege promulgată pentru Autostrada Unirii. Este primul semn de unitate în an Centenar. Tot ca semn de unitate aduc mulțumiri tuturor parlamentarilor care au votat acest proiect de lege și care au înțeles cât de important este autostrada Iași – Tg. Mureș pentru Iași și pentru România‟, a completat deputatul PMP de Iaşi. Legea aprobată miercuri în Parlamant prevede ca autostrada care urmeaze să lege Moldova de Ardeal, cu o lungimne de circa 320 de kilometru, să fie realizată până la granița cu Republica Moldova, cu un pod peste Prut, la Ungheni. Banii necesari construirii autostrăzii vor proveni din credite externe, pe fonduri europene și/sau prin parteneriat-public privat, procedurile urmând să demareze în termen de 30 de zile de la promulgarea legii. Potrivit proiectului, Ministerul Transporturilor va fi cel care se va ocupa de realizarea autostrăzii, deși Guvernul decisese, săptămâna trecută, ca răspunzătoare de realizarea tronsonului Târgu Neamț – Iași să fie Comisia Națională de Prognoză pentru implementarea, printr-un Parteneriat Public-Privat. (E.M.)