Noua pasarelă pietonală de la Gară va fi dată în folosinţă până cel mai târziu la sfârşitul acestui an, a anunţat joi, 29 noiembrie, primarul Mihai Chirica, în cadrul şedinţei de plen a Consiliului Local al Municipiului Iaşi. Răspunzând la o interpelare venită din partea consilierilor opoziţiei, edilul a precizat că lucrările de consolidare şi reabilitare a pasarelei pietonale de la Gară, construcţie care face legătura între cartierul Alexandru cel Bun şi Centru, demarate în această primăvară, se apropie de final. „Până cel mai târziu de Revelion, ieşenii vor putea să traverseze, din nou, pasarela, de această dată însă în condiţii mult mai sigure. Noua structură metalică a construcţiei a fost deja finalizată, panourile de protecţie au fost montate, lucrările la conducta de gaz care traversa pasarela şi care trebuia să fie dezafectată s-au încheiat. Practic, în acest moment se lucrează la ultimele detalii”, a declarat şeful municipalităţii ieşene, care a adăugat că întârzierea repunerii în funcţiune a pasarelei s-a datorat unor probleme de ordin obiectiv, apărute pe parcurs. Lucrările de consolidare şi reabilitare a pasarelei pietonale de la Gară au început în luna mai a acestui an, ele fiind executate de Compania Construcții Feroviare S.A, cea care a câştigat licitaţia organizată în primăvară de municipalitate. Valoarea contractului este de 2.968.796 lei, fără TVA. Construită în anul 1960, pasarela de la Gară, cu o lungime de 291,35 metri şi o lățime de doi metri, ajunsese în ultimii ani într-o stare avansată de degradare, punând astfel în pericol viaţa trecătorilor. Noua suprastructură va fi o grindă metalică continuă, pe trei deschideri, care va fi montată pe cadre din beton armat. În afara lucrărilor de intervenţie structurale, în documentaţia tehnică la nivelul suprastructurii au fost prevăzute refacerea podinei, execuţia unui acoperiş şi a unor pereţi de sticlă securizată, precum şi accesul pentru persoanele cu dizabilităţi. Proiectul prevede execuţia unor lucrări de reabilitare şi consolidare la nivelul infrastructurii, lucrări de reabilitare şi consolidare la nivelul suprastructurii, pentru care s-au utilizat materiale compozite (lamele carbon), și lucrări de reabilitare la nivelul căii (înlocuirea dulapilor de lemn cu dulapi metalici, zincaţi, precum și execuţia unui acoperiş al pasarelei, sub forma a două arce, montate decalat la 150 milimetri; structura de rezistenţă a acoperişului este alcătuită din bare metalice, iar învelitoarea acoperişului va fi din policarbonat celular cu grosimea de 16 milimetri). Pereţii laterali sunt executaţi din sticlă securită de zece milimetri, montată în cadre de aluminiu. Alte lucrări aferente căii au vizat colectarea şi evacuarea apei pluviale, execuţia parapetului pietonal şi a sistemului de iluminat public. (Edmond Macri)