Deputatul PMP Petru Movilă solicită suplimentarea fondurilor pentru reactualizarea studiilor de fezabilitate privind construcţia Autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş şi introducerea în bugetul anului 2019 a tronsonului Ungheni – Iaşi – Tg. Neamţ. „Guvernul să nu uite că este obligat să respecte o lege în vigoare. Avem nevoie de suma întreagă necesară pentru revizuirea studiilor şi nu de fracţiuni sau promisiuni sub forma unor credite de angajament. Din toate amendamentele depuse, peste o sută, consider că cele mai importante sunt cele pentru revizuirea studiilor de fezabilitate pentru construcţia Autostrăzii Iaşi – Tg. Mureş. E drept ca de la 0 lei la 9 milioane lei, credite bugetare, este un pas înainte, însă nu suficient. Avem nevoie de bani şi nu de promisiuni pentru că din 2012 numai de promisiuni am avut parte. De aceea, am depus două amendamente pentru autostradă: unul care face referire la suplimentarea fondurilor privind reactualizarea studiilor pentru tronsonul Tg. Mureş – Tg. Neamţ, credite bugetare până la 37 milioane lei, şi unul pentru introducerea în buget şi a studiilor de fezabilitate pentru tronsonul care lipseşte, respectiv Ungheni – Iaşi – Tg. Neamţ”, a declarat deputatul Petru Movilă, iniţiatorul Legii privind construcţia Autostrăzii Unirii. Parlamentarul ieşean a cerut încă de acum o lună sprijinul celor doi lideri locali, preşedintelui Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa, şi respectiv primarului Municipiului Iaşi, Mihai Chirica, în vederea stabilirii unei liste comune de amendamente care să fie susţinută de către toţi parlamentarii ieşeni. „Am contactat direct colegii mei parlamentari, pentru că din partea liderilor locali nu am primit niciun semnal de unitate. Însă, cei de la PNL au ales să-şi susţină singuri amendamentele, iar din partea celor de la PSD am avut doar patru susţinători”, a explicat Petru Movilă. Totodată, în lipsa unui buget echitabil pentru judeţul Iaşi, deputatul PMP a depus peste o sută de amendamente, majoritatea vizând suplimentarea fondurilor pentru investiţiile în infrastructură şi în sistemul de sănătate. Printre cele mai importante se numără: suplimentarea cu suma de 27.029 mii lei a creditelor bugetare alocate pentru revizuirea studiului de fezabilitate pentru tronsonul Tg. Mureş – Tg.Neamţ, alocarea a 23.500 mii lei, suma necesară pentru revizuirea studiului de fezabilitate pentru tronsonul Ungheni – Iaşi – Tg. Neamţ, alocarea de fonduri pentru dotarea Clinicii de arşi din cadrul Spitalului Sf. Spiridon din Iaşi, reabilitarea și modernizarea Spitalului Clinic ‘’Dr. C. I. Parhon’’, reabilitarea și modernizarea Spitalului Clinic de Recuperare , reabilitarea și modernizarea Institutul de Boli Cardiovasculare – IBCV ,,Prof. Dr. George I. M. Georgescu”, judeţul Iaşi, respectarea promisiunii Guvernului PSD – ALDE referitoare la achiziţia unei ambulanţe pentru fiecare comună din judeţul Iaşi, fonduri pentru elaborarea studiilor de fezabilitate şi a construcţiei a 3 pasarele pietonale la Valea Lupului, dublarea sumei alocate pentru finanţarea cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale în condiţiile în care judeţul Iaşi a primit doar 6 milioane lei şi, nu în ultimulo rând, bani pentru construcţia locuinţelor pentru tineri şi pentru specialiştii în sănătate, în zona Grădinari. (E.M.)