Preşedintele Dreptei Liberale, Viorel Cataramă, a declarat, joi, că acţiunile şoferilor de taxi de blocare a capitalei nu au niciun fundament economic. El a mai spus că România se află în faţa unei bătălii între un sistem corupt şi unul legal.
”Dreapta Liberală condamnă cu fermitate acţiunile şoferilor de taxi de blocare a capitalei şi consideră că revendicările nu au niciun fundament economic! În fapt, licenţele pentru taxiuri sunt date de primărie, aproape fără niciun control sau reguli (ceea ce acrediteaza ideea unei corupţii masive); astfel, persoane cu cazier şi maşini care pun în primejdie securitatea pasagerilor îşi găsesc loc în acest sistem, unde evaziunea fiscală este destul de mare”, a declarat preşedintele Dreptei Liberale.
El a mai afirmat că firme private precum Uber şi Taxifly nu permit angajarea unor persoane cu cazier, folosirea unor maşini cu probleme tehnice şi nici evaziunea fiscală.
”De aceea, ne aflăm în faţă unei bătălii între un sistem corupt, bazat pe şpagă şi evaziune fiscală contra unui sistem privat care acţionează cu respectarea legislaţiei! Cerem PMB şi politicienilor să protejeze şi să încurajeze activitatea unui sistem privat sănătos, generator de venituri consistente la buget”, a conchis Cataramă.
Sute de taximetrişti s-au strâns miercuri dimineaţă în Piaţa Victoriei, unde au protestat faţă de aplicaţiile de tip Uber şi au cerut modificarea Legii Taximetriei.
„Nu este un miting politic. Ieşim din nou în stradă, pentru a mai atrage încă o dată atenţia Guvernului României că trebuia să scoată de mult timp din Legea Taximetriei sintagma „în mod repetat”, introdusă în 2015 de fostul parlamentar Lucian Şova, devenit ulterior ministru al Transporturilor şi demis recent.
Am cerut de nenumărate ori eliminarea acelei sintagme din lege care a fost introdusă pentru a împiedica autorităţile care ar putea stopa pirateria din Transporturi”, susţine Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.).
Potrivit sursei citate, în România ar fi peste 100.000 de persoane neautorizate care practică ridesharing.