A treia creşă pe model educaţional româno-danez, deschisă în sectorul 1
Aproximativ 300.000 de cetăţeni au cerut Ministerului Educaţiei Naţionale şi Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei să elimine „de urgenţă” din manualele şcolare elementele „de propagandă ale ideologiei de gen”, având în vedere că egalitatea de gen „nu se referă la egalitatea femeii cu bărbatul, ci la activismul LGBT”.
Precizările au fost făcute la finalul campaniei naţionale ”Apărăm copiii României şi identitatea lor”.
Potrivit reprezentanţilor Platformei civice Împreună, în şcolile din România există materiale didactice care „îi învaţă pe copii ori pe profesori că o persoană este genul în care se identifică şi nu genul în care s-a născut”, că identitatea de gen şi orientarea sexuală „sunt două lucruri distincte”, că ”o fetiţă poate avea nume de băiat şi poate deveni tată”.
Platforma civică Împreună afirmă că a somat Ministerul Educaţiei Naţionale să transmită atenţionări către toate inspectoratele şcolare judeţene, în sensul ca profesorii să nu se lase „implicaţi în activismul unor ONG-uri care au drept scop reeducarea minţii şi sufletului copiilor români, prin activităţi ce implică în orice fel ideologia de gen, întrucât aceasta este intim legată de fiecare persoană în parte, intrând în sfera de dezvoltare fizică şi psihologică a fiecărui copil în parte”, nu a sistemului de învăţământ, „prin reeducare colectivă”.
Platforma civică Împreună, compusă din 506 ONG-uri şi 130.000 membri susţinători persoane fizice, anunţă încheierea campaniei naţionale ”Apărăm copiii României şi identitatea lor”, prin care 300.000 de cetăţeni români refuză în mod expres orice ingerinţă a ideologiei de gen, inclusiv sub forma educaţiei sexuale pentru diversitate, în procesul educaţional din ţara noastră.
”Prin această campanie, cei 300.000 cetăţeni români somează Ministerul Educaţiei Naţionale, precum şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, să ia act de refuzul lor expres în ceea ce priveşte orice ingerinţă a ideologiei de gen, inclusiv sub forma educaţiei sexuale pentru diversitate, în procesul educaţional din România”, a afirmat preşedintele platformei, Mihai Gheorghiu, într-o conferinţă de presă.
Reprezentanţii Platformei civice susţin că dispoziţiile legale prevăd că ”nimeni altcineva decât părinţii nu pot îndeplini nevoile copilului lor”. Totodată, aceştia spun că prin „intruziunea ideologiei de gen” în educaţia copiilor sunt „încălcate grav” dispoziţiile legale şi constituţionale.
„Mai mult, potrivit articolului 26 alineatul 1 din Constituţie, autorităţile publice sunt obligate să respecte şi să ocrotească viaţa intimă, familială şi privată. Cum viaţa intimă este unul dintre factorii determinanţi ai conştiinţei individului prin valenţele psihice pe care inevitabil le antrenează şi cum procesul de educaţie şi formare a copilului operează în planul conştiinţei acestuia rezultă că orice ingerinţă în procesul educaţional care aduce atingere convingerilor părinţilor sau însuşirilor şi nevoilor proprii fiecărui copil aduce atingere şi acestui drept fundamental”, menţionează reprezentanţii Platformei Împreună.
Potrivit sursei citate, scopul şcolii este obţinerea de rezultate cât mai bune de către elevi şi nu „reeducarea lor în sensul că pot fi orice gen”, indiferent de datul biologic în care s-au născut. AGERPRES