Vânzările Dacia au crescut cu 19% anul trecut, la 511.000 de autovehicule, principala piaţă fiind în continuare Franţa, cu aproape 105.893 de unităţi, în timp ce în România livrările au avansat tot cu 19%, la 29.625 de unităţi, echivalentul unei cote de piaţă de 31,2%.„2014 va intra în istoria Dacia, deoarece am vândut peste 500.000 de unităţi. Dacia intră astfel, într-un grup foarte restrâns al constructorilor care construiesc 500.000 de maşini pe an. Trecem peste jumătate de milion de maşini vândute, fiind printe cei mai dinamici din Europa. Este o sursă de mândrie importantă. Trandul angajat de Dacia este pozitiv, cu o creştere 19%, avans important faţă de 2013. Remarcăm creştere în multe ţări, inclusiv în România”, a declarat luni, într-o conferinţă de presă, Jan Ptacek, director comercial Dacia.Cel mai vândut model a fost Sandero, cu 169.000 de unităţi, din care 80% în Europa Occidentală, iar din acesta vânzările de Sandero Stepway au o pondere de peste 50%.Pe locul 2 ca vânzări se află Duster, cu 160.318 unităţi vândute, lideri fiind pieţele din România, Franţa şi Spania. Dacia a vândut, de asemenea, 100.000 de modele Logan, cel mai multe în România, dar şi alte ţări din Europa de Est.Europa domină în clasamentul pe regiuni, circa trei sferturi din maşinile vândute de Dacia în 2014 fiind înmatriculate în ţările Vechiului Continent. Marca românească a câştigat anul trecut 0,4 puncte procentuale, ajungând să deţină 2,5% din piaţa regiunii.Cu aproape 106.000 de unităţi, Franţa este prima destinaţie de export a Dacia. Cota sa de piaţă se ridică la 4,88%, ceea ce o plasează pe locul 5 în topul mărcilor cele mai vândute în Hexagon, imediat după Volkswagen. Această performanţă este susţinută de succesul modelelor Duster şi Sandero (acesta din urmă fiind al treilea model cel mai cumpărat de clienţii particulari din Franţa).Germania ocupă a doua treaptă a podiumului, cu puţin peste 50 000 de unităţi şi o cotă de piaţă de 1,55%.Aflată pe poziţia a treia, Spania a atras aproape 46.000 de unităţi, ceea ce înseamnă o cotă de piaţă de 4,7%, cel mai bun rezultat de când Dacia este comercializată în această ţară. Sandero este modelul cel mai vândut către clienţii particulari din Spania.Italia se situează pe locul al patrulea, cu ceva mai puţin de 40.000 de maşini vândute şi o cotă de piaţă de 2,7%, în timp ce Algeria, Turcia şi Maroc au înregistrat, fiecare, vânzări de peste 30.000 de unităţi.În Marea Britanie, Dacia a vândut anul trecut aproape 24 000 de unităţi, ceea ce situează Regatul Unit pe locul al optulea în clasamentul exporturilor mărcii. „Avem încredere pentru potenţialul pieţei din România, pentru că a revenit pe creştere în 2014, sperăm că tendinţa va continua şi în 2015. Ar trebui să fie un an foarte bun pentru Dacia, ne uităm cu optimism la 2015. Ne vom îmbogăţi gama cu noi modele, respectiv Lodgy şi Dokker Stepway. (…) Suntem pe cale să creştem numărul de pieţe, de curând am început vânzările în Israel, şi suntem prezenţi în 43 de ţări. Creşterea ar trebui să-şi urmeze cursul în 2015, ţinând cont de piaţa europeană, care şi-a relut tendiţa pozitivă şi de perspetivele mai degrabă optimiste pe piaţa românească, creşterea ar trebui să continue şi pe 2015″, a adăugat Ptacek. Anul trecut, Dacia a vândut în România 24.890 de maşini.”Fiecare model Dacia s-a situat în 2014 în poziţia de lider în segmentul său în România. Cu peste 11.300 de unităţi vândute, ceea ce înseamnă aproximativ 38% din vânzările totale, Logan berlină rămâne soclul mărcii Dacia în România. În iunie 2014, oferta Logan s-a îmbogăţit cu o serie limitată intitulată Logan 10 ani. Versiunea MCV a adăugat 2.646 unităţi la acest total şi s-a impus ca cel mai vândut model break din România. Duster ocupă a doua treaptă a podiumului, cu 6.134 unităţi vândute. Sandero (inclusiv versiunea Stepway), domină detaşat segmentul B-hatch şi, cu aproape 5.000 de unităţi, se plasează pe locul al treilea în clasamentul pe modele”, arată datele Dacia.Constructorul este deţinut de grupul francez Renault.